Fiat zmienia cyfrowe doświadczenie dzięki dialogowi na żywo między klientem a marką. Bardzo proste i ludzkie doświadczenie marki z prawdziwym ekspertem Fiata - Fiat Product Genius - gotowym odpowiedzieć na każde pytanie. Fiat Metaverse Store rusza we Włoszech, ojczyźnie Fiata, wraz z flagowym modelem: New 500 La Prima by Bocelli. Wewnątrz Fiat Metaverse Store klienci będą mogli odkrywać, konfigurować, a nawet finalizować zakup, odtwarzając atmosferę salonu w zaciszu własnego domu. Projekt obejmie całą linię New 500 do końca 2022 r.; dodatkowe modele i rynki pojawią się w pierwszym półroczu 2023 r. Przyjazny dla użytkownika i prosty w użyciu Fiat Metaverse Store (LINK) został opracowany we współpracy z Touchcast i Microsoft i nie wymaga zestawu słuchawkowego do rzeczywistości wirtualnej (VR) ani drogiego sprzętu.
Fiat Metaverse Store jest pierwszym na świecie interaktywnym showroomem opartym na metaverse, co czyni markę liderem w oferowaniu wciągających i prostych doświadczeń związanych z marką. Technologia wprowadzona przez Fiata jest pierwszą tego rodzaju, która zapewnia kompleksowe doświadczenie sprzedaży w metaverse, rewolucjonizując całe doświadczenie klienta marki. W sklepie Metaverse znajduje się Geniusz Produktowy Fiata - prawdziwa osoba - która jest dostępna, aby odpowiedzieć na każde pytanie klienta w czasie rzeczywistym.
"W Fiacie po raz kolejny jesteśmy liderami w oferowaniu naszym klientom innowacyjnych i bezstresowych doświadczeń związanych z marką. W czystym stylu Fiata, Fiat Metaverse Store jest pierwszym tego rodzaju sklepem w sektorze motoryzacyjnym. Jest to magiczne doświadczenie: wciągająca podróż do świata Fiata kierowana przez człowieka. Prosty i przyjazny dla użytkownika, realizujący ideę „tech it easy” i dostępny dla każdego dzięki zastosowanej technologii" - powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata i globalny CMO Stellantis. - "Krótko mówiąc, jest to nasz sposób na dostosowanie doświadczeń naszych klientów dzięki interakcji z człowiekiem i jeszcze większej prostocie, co jest zgodne z naszą misją społeczną polegającą na zaspokajaniu obecnej potrzeby ludzi do uproszczonego życia. Po raz pierwszy nasi klienci będą mogli odkrywać i kupować Nową 500 La Prima by Bocelli w zaciszu własnego domu dzięki wspomaganemu przez człowieka, natychmiastowemu, realistycznemu i bezstresowemu procesowi. To jedyne w swoim rodzaju doświadczenie zostanie rozszerzone na całą linię New 500 do końca 2022 roku. Do pierwszego półrocza 2023 r. klienci będą mogli zapoznać się z różnymi modelami w sklepie Metaverse; zgodnie z tym, począwszy od Włoch, nasza rewolucyjna podróż klienta będzie dostępna na innych rynkach ".
Fiat po raz kolejny przoduje w oferowaniu swoim klientom innowacyjnych i bezstresowych doświadczeń związanych z marką. W czystym stylu Fiata, Fiat Metaverse Store jest pierwszym tego rodzaju sklepem w branży motoryzacyjnej.
Fiat Metaverse Store został opracowany we współpracy z Touchcast i Microsoft, którzy zaprojektowali to doświadczenie dla marki Fiat. Platforma Touchcast Metaverse-as-a-Service jest zbudowana na chmurze Microsoft Cloud i zapewnia klientom dostęp do metaverse bez konieczności korzystania z zestawów VR, awatarów lub specjalistycznego sprzętu. Rezultatem jest synteza cyfrowego i fizycznego w wciągające doświadczenie niepodobne do żadnego innego.
Sklep Fiat Metaverse może natychmiast przenieść klienta „do wnętrza” Fiata (LINK).
Po wejściu do środka, Geniusz Produktu wita klienta i razem mogą odkrywać samochód w rozległych 360-stopniowych widokach i poznawać jego technologię, odpowiadać na wszelkie pytania dotyczące mobilności elektrycznej, ładowania i wszelkich treści związanych z Nową 500. Ponadto klient może przyjrzeć się z bliska, jak działa system Infotainment oraz różne tryby jazdy i ładowania pojazdów elektrycznych. Klient może również spersonalizować model, wybierając jego nadwozie, kolor, wnętrze i wszelkie inne pożądane cechy i dosłownie zobaczyć, jak zmieniają się one w czasie rzeczywistym. Co więcej, całkowicie immersyjne narzędzie Fiata pozwala odtworzyć wrażenia z jazdy na pokładzie Nowej 500 La Prima by Bocelli na La Pista 500, torze na dachu budynku Lingotto w Turynie.
Aby zaspokoić potrzeby klientów i dostosować się do ich wolnego czasu, Geniusz Produktu jest zawsze dostępny, od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 20:00 oraz w soboty od 10:00 do 18:00 .
Wraz z nowym sklepem Fiat Metaverse, marka kontynuuje swoją drogę w kierunku szczupłej, ale innowacyjnej podróży klienta, kontynuując strategię upraszczania, która rozpoczęła się zaledwie kilka tygodni temu wraz z konfiguracją nowej linii.
Całkowicie internetowe doświadczenie jest również uzupełnione fizycznym, ponieważ klient może zdecydować się na jazdę próbną w najbliższym salonie.