Placeholder image

FAQ

INFORMACJE OGÓLNE

Dlaczego mówi się, że FIAT 500 przybrał duszę dawnego FIATA 500?

Można go łatwo uznać za Fiata 500, ale jest to zupełnie nowy samochód. Większa przestrzeń, nowy charakter, ale te same proporcje. Nowy Fiat 500 skupia w sobie elementy poprzednich generacji, pozostając legendarnym samochodem miejskim z klasycznym stylem i designem.

Jakie są główne cechy techniczne?

Główne cechy techniczne są następujące:
- Autonomia - do 320 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP*.
- Funkcja szybkiego ładowania: 85kW.
- Port ładowania standard Combo 2
- Ładowarka na pokładzie o mocy 11kW AC.
- System EV Driving Modes z 3 trybami jazdy do wyboru.
- Wstępne ogrzanie/chłodzenie kabiny i planowanie ładowania.
- Nowy system multimedialny z usługami łączności.
- Autonomiczna jazda na poziomie 2

Jakie są wymiary samochodu w porównaniu z obecną 500? Co z przestronnością samochodu?

Nowy Fiat 500 to +61mm długości, +22mm rozstawu osi, +56mm szerokości, koła do 17'' oraz +42 mm szerokości wewnętrznej przednich foteli, +10 mm wysokości nad głową pasażerów, +4,2 l pojemności schowków dzięki nowej centralnej konsoli.

Jaki jest zasięg nowego Fiata 500?

Do 320 km w cyklu mieszanym WLTP*, w normalnych warunkach pogodowych.

Czy w standardowym wyposażeniu znajduje się szybka ładowarka i czy jest ona dostępna we wszystkich wersjach/modelach?

W wersji "la Prima" funkcja szybkiego ładowania jest standardem (do 85 kW). Pozostała gama nowego Fiata 500 zostanie przedstawiona w trakcie tego roku.

Czy rozważane jest pojawienie się w asortymencie wersji/modeli o skromniejszym wykończeniu?

Zaprezentowaliśmy samochód "la Prima", który jest uosobieniem stylu nowej 500. Nadchodząca kompletna gama nowego Fiata 500 zostanie przedstawiona w trakcie tego roku.

Jakie są główne różnice pomiędzy „Edycją premierową”, a „normalną” wersją?

„la Prima” będzie symbolem nowego Fiata 500. Będzie skupiać w sobie wszystkie nowinki technologiczne oraz stanie się symbolem nowoczesnego stylu. Premierowa edycja będzie oferowała m.in. monogram Capote (w wersji cabrio), ekskluzywne wnętrze z deską rozdzielczą i siedzeniami, które powstały bez użycia skóry. Pozostała część rodziny nowego Fiata 500 zostanie zaprezentowana w trakcie roku.

*Podane dane dotyczące zasięgu samochodu są wstępne i zostały określone zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP. Wstępne wartości mogą różnić się od oficjalnych, potwierdzonych danych.

W ilu kolorach będzie dostępna premierowa edycja samochodu? Ile kolorów będzie dostępnych dla „normalnej” wersji?

Nowy Fiat 500 "la Prima" będzie dostępny w trzech nowych kolorach inspirowanych naturą: Szary Minerał reprezentujący ziemię, Zielony Ocean odnoszący się do kolorów morza i Niebieski Celestial, jako nawiązanie do błękitu nieba. Kolory dostępne dla rodziny nowego Fiata 500 zostaną ujawnione w tym roku.

Czy nowy Fiat 500 będzie dostępny również w wersji hatchback? Kiedy zostanie zaprezentowany/wprowadzony na rynek?

Zaprezentowaliśmy nowego Fiata 500 "la Prima” w wersji cabrio, lecz to dopiero początek drogi do wprowadzenia na rynek nowej gamy 500. Wszystkie szczegóły dotyczące kolejnych kroków zostaną ujawnione w ciągu roku.

Czy w samochodzie będą dostępne fotele Seaqual, tak jak to miało miejsce w wersji z napędem hybrydowym?

W nowym Fiacie 500 "la Prima" będziemy mieli zupełnie nowe wnętrze klasy premium wykonane ze skóry ekologicznej. Kolejne wersje z gamy nowego Fiata 500 pojawią się w tym roku.

Czy nowy Fiat 500 oferuje doświadczenie "jazdy za pomocą jednego pedału”?

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w system wyboru trybu jazdy EV, który daje kierowcy trzy tryby stylu jazdy do wyboru: NORMAL, RANGE i SHERPA.
Tryb NORMAL oferuje styl jazdy jak najbardziej zbliżony do pojazdów z silnikiem spalinowym, z ograniczonym procesem rekuperacji energii podczas hamowania.
W trybie RANGE dostępna jest funkcja jazdy za pomocą jednego pedału. Ten tryb maksymalizuje regenerację poprzez połączenie konwencjonalnego przyspieszenia za pomocą prawego pedału z dużo większym stopniem spowolnienia niż w konwencjonalnym samochodzie.
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału, samochód zwalnia szybciej niż samochód z silnikiem spalinowym, a nawet w pewnych okolicznościach całkowicie się zatrzymuje.
Kierowca musi nadal użyć pedału hamulca, aby całkowicie się zatrzymać, ale po przyzwyczajeniu się, taka potrzeba występuje jedynie w sytuacjach awaryjnych.
Tryb SHERPA optymalizuje zasięg, dzięki bardziej płynnej reakcji pedału gazu. Ogranicza maksymalną prędkość do 80 km/h. Klimatyzacja i inne udogodnienia (podgrzewane fotele, przednia szyba, lusterka) są automatycznie wyłączane przez pojazd, jednak kierowca może je zawsze włączyć.

Akumulator

Jaki jest zasięg na jednym ładowaniu?*

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w akumulator o pojemności 42 kWh, na którym może przejechać do 320 km w warunkach zgodnych z WLTP.

*Podane dane dotyczące zasięgu samochodu są wstępne i zostały określone zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP. Wstępne wartości mogą różnić się od oficjalnych, potwierdzonych danych.

Jaki rodzaj akumulatora wybraliście?

Użyliśmy litowo-jonowego akumulatora generacji 3a; z katodą NMC oraz anodą grafitową.

Gdzie wewnątrz samochodu umieszczony jest akumulator?

Jest on zintegrowany z podwoziem, umieszczony pod nim, bez wpływu na przestronność i przestrzeń bagażową.

Co z gwarancją na akumulator?

Klientowi w pełni elektrycznego Fiata 500 oferujemy gwarancję na 8 lat/160 tys. km (gwarancja wygasa po spełnieniu jednego z tych warunków) przy stanie kondycji akumulatora (SOH) na poziomie 70%.

Czy samochód ma ogrzewanie?

Pojazd jest wyposażony w wysokonapięciowy agregat grzewczy. W krajach, w których panują niskie temperatury, pojazd jest również opcjonalnie wyposażony w podgrzewane fotele przednie, które zapewniają natychmiastowy komfort ogrzewania, zmniejszając w ten sposób wykorzystanie wysokonapięciowego agregatu grzewczego. Dostępna jest również wstępne przygotowanie kabiny, aby pojazd osiągnął komfortową temperaturę po podłączeniu do prądu, jeszcze przed jego użyciem.

Co z aplikacjami wspomagającymi obsługę publicznych stacji ładowania?

Zintegrowana aplikacja wraz z aplikacją FIAT pozwoli Ci znaleźć, zarezerwować i zapłacić za ładowanie samochodu. Dostępna będzie sieć ponad 130 tysięcy punktów ładowania w całej Europie.

Czy nawigacja zawiera punkty ładowania? Co z trasą z punktami ładowania?

Nawigacja będzie mogła wyświetlić punkty ładowania, a także zidentyfikować najbliższy dostępny punkt, w zależności od aktualnego zużycia baterii i rodzaju trasy.

Kto produkuje akumulator? Kto jest dostawcą?

Dostawcą akumulatora jest firma SAMSUNG.

Co z akumulatorem, który przestanie działać po roku użytkowania?

Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją.

Jaki typ wtyczki jest używany do portu ładowania?

Nowa 500 "la Prima" będzie wyposażona w standard Combo 2 (CCS2), w tym złącze typu 2, które umożliwia zarówno publiczne ładowanie prądem zmiennym typu 2, jak i szybkie ładowanie prądem stałym. Wtyczka typu 2 jest najbardziej popularna i szeroko stosowana, ponieważ jest to standard europejski.

Jak działa TRYB SHERPA?

Tryb Sherpa może być aktywowany w dowolnym momencie, aby zoptymalizować zasięg pojazdu. Samochód będzie zarządzał zużyciem energii poprzez sterowanie prędkością, przyspieszeniem, ogrzewaniem, klimatyzacją i urządzeniami pomocniczymi w celu maksymalizacji zasięgu.

Ładowanie

Czy ładowarka typu Wallbox jest zdolna do szybkiego ładowania prądem stałym, a jeśli tak, to jak długo to trwa?

Nie. Ładowarka Wallbox działa tylko na prąd zmienny do 7,4kW (około 6 godzin do pełnego naładowania) dla Easy Wallbox i 11kW (około 4 godzin do pełnego naładowania) dla smart connected Wallbox (maksymalna moc ładowania zależy od regulacji poszczególnych krajów). Szybkie ładowanie prądem stałym możliwe jest tylko poza domem dzięki publicznym stacjom szybkiego ładowania, a ”la Prima” jest już wyposażona w odpowiednią wtyczkę i oprogramowanie do ładowania. Szybkie ładowanie trwa około 5 minut na potrzeby dziennego przebiegu (50km) i 35 minut do stanu 80% pełnego naładowania.

Jak długo trwa ładowanie w domu i publicznej stacji?

Istnieją różne opcje ładowania dla nowej 500tki:
- Ładowanie w domu (do 3 kW AC) za pomocą kabla ładującego typu 2 - Czas ładowania od 0% do 100%: 15 godz. 15 min.
- Ładowanie publiczne (11 kW AC) za pomocą kabla ładującego typu 3 - Czas ładowania od 0% do 100%: 4 godz. 15 min.
- Szybkie ładowanie (85 kW DC) za pomocą kabla już podłączonego do ładowarki - Czas ładowania do 80%: 35 minut (czas 35 min. nie obowiązuje dla ładowania od 20% do 100%) z tym rozwiązaniem możesz uzyskać swój dzienny zasięg (50km) w 5 minut.

Jak długi jest kabel typu 3?

Kabel ma około 6 m długości.

Co oznacza łączność Bluetooth w urządzeniu Easy Wallbox?

Funkcja Bluetooth Connectivity w Easy Wallbox pozwala użytkownikowi ustawić maksymalną dostępną moc, aby umożliwić dynamiczne zarządzanie obciążeniem, dzienny zegar ładowania, śledzenie danych (moc/czas trwania ładowania), ponowny rozruch, itp.

Czy ładowarka wallbox jest sprzedawane razem z nowym Fiatem 500 i jest wliczona w cenę?

Easy Wallbox będzie dostępny w sprzedaży jako opcja. Wallbox jest urządzeniem typu plug&charge, który nie wymaga profesjonalnej instalacji, aby podłączyć go do zasilania o mocy 2,3 kW. Easy Wallbox można rozbudować do trybu Mode 3 i mocy 7,4 kW, co pozwala na pełne naładowanie samochodu w około 6 godzin.

Czy będziecie oferować jakieś specjalne lub dodatkowe usługi lub pakiety wraz z Wallboxem?

Dodatkowe usługi zostaną przedstawione w ciągu nadchodzącego roku.

Silnik

W jaki silnik wyposażona jest nowa 500?

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w silnik EDM (Electric Drive Module), w tym E-motor z magnesem trwałym i przeniesieniem napędu 9,6:1. Moc silnika wynosi 87 kW.

Jaka jest wydajność samochodu?

Prędkość maksymalna: 150 km/h (ograniczona) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,0 sek., od 0 do 50 km/h: 3,1 sek. Przeglądy: częstotliwość 1 rok lub 15.000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej), taka sama jak ICE. Każdy planowany przegląd obejmuje elementy elektryczne i kontrole akumulatorów wysokiego napięcia. Koszty utrzymania: przewiduje się, że planowane koszty utrzymania będą znacznie niższe niż w przypadku modelu ICE (do -35%). Redukcja ta wynika głównie z braku wielu elementów, które mają duży wpływ na koszty utrzymania (olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, płyn chłodniczy, płyn przekładniowy, świece zapłonowe, paski, sprzęgło, tłumik, chłodnica (i przewody), płyn wspomagania układu kierowniczego, alternator, rozrusznik). Koszty eksploatacji: Koszty eksploatacji są niższe w porównaniu z modelami ICE dzięki niższym kosztom energii, niższym kosztom zwykłej i interwencyjnej konserwacji oraz niższemu średniemu opodatkowaniu związanemu z posiadaniem pojazdów elektrycznych w Europie.

Technologia - ADAS

Które ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy) są standardem w nowej 500?

Edycja premierowa "la Prima" będzie oferowała najlepsze technologie ADAS dostępne na rynku, m.in:
- Autonomiczna jazda na poziomie 2 (FIAT CO-DRIVER)
- Autonomiczny system hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
- Asystent Pasa Ruchu
- Inteligentny Asystent Prędkości
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Automatyczna zmiana świateł
- Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Emergency Call
- System kontroli martwego pola
- Elektryczny hamulec postojowy
- Czujnik parkowania 360° z widokiem z góry
- Kamera cofania o wysokiej rozdzielczości z dynamicznymi liniami naprowadzającymi

A co z autonomiczną jazdą na poziomie 2?

Jazda autonomiczna na poziomie 2 (FIAT CO-DRIVER) zapewnia kontrolę wzdłużną dzięki systemowi iACC (inteligentny Tempomat Adaptacyjny), który jest w stanie utrzymać prędkość i odległość oraz dostosować prędkość do ograniczeń prędkości na drodze. System kontroli toru jazdy zapewnia kontrolę boczną, utrzymując pojazd w centrum pasa ruchu. System iACC może być aktywowany po osiągnięciu prędkości 30 km/h i pozostanie aktywny aż do momentu zatrzymania się. System kontroli toru jazdy może być aktywowany, gdy prędkość osiągnie 60 km/h. Jesteśmy pierwszymi, którzy oferują tego typu technologię w samochodzie miejskim.

Czy wszystkie funkcje systemu ADAS będą dostępne w momencie premiery?

Główne funkcje ADAS, w tym CO-DRIVER (autonomiczna jazda na poziomie 2), będą dostępne i są standardem w "la Prima".

System multimedialny

Jakie są główne cechy wyróżniające nowego systemu multimedialnego?

Całkowicie nowy system multimedialny UConnect 5 został zaprojektowany tak, aby zapewnić użytkownikom smartfonów jak największy komfort. Duży ekran dotykowy (10,25'') z projekcją na smartfonie (Android Auto i przewodowy Apple CarPlay); szybsze parowanie (mniej niż 5 sekund); dopasowywanie treści w celu zbudowania własnego interfejsu (do trzech widgetów na stronę, do 5 stron, dostosowanie skrótów na stronie głównej); wbudowana nawigacja Tom Tom, z ulepszoną funkcją rozpoznawania mowy; pełny zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT 7'' o wysokiej rozdzielczości, z informacjami na temat pojazdu, rozrywką, systemami bezpieczeństwa, nawigacją, informacjami o telefonie i mediach. Zaawansowany procesor zapewnia płynność korzystania z systemu multimediów.

Czy nowy system multimedialny jest w standardzie nowej 500?

Tak, nowy system jest standardem w "la Prima".

Czy system można uaktualnić zdalnie?

Nowy system multimedialny może zostać zaktualizowany bezprzewodowo.

Czy mogę naładować smartfon bezprzewodowo?

TAK, dzięki bezprzewodowej ładowarce do smartfonów znajdującej się w dedykowanym schowku.

Czy mogę podłączyć smartfon do samochodu bezprzewodowo?

CarPlay jest już dostępny dla bezprzewodowego połączenia z nowym systemem multimedialnym UConnect 5. Można korzystać również z funkcji Android Auto Wireless.

Czy system jest wyposażony w funkcje Apple CarPlay i Android Auto? Czy znajdują się one w standardzie?

Tak, są standardem w «la Prima».

Jakie inne funkcje są dostępne w nowym systemie multimedialnym, które nie były dostępne wcześniej?

Uconnect 5 w połączeniu z modułem Telematic Box zapewnia nie tylko obowiązkową funkcję połączeń alarmowych, ale także szereg innowacyjnych usług łączności:
- My Assistant: system pomocy umożliwiający rozmowę z asystentem i uzyskanie pomocy w przypadku awarii lub uzyskanie wsparcia w celu rozwiązania innych problemów. Otrzymasz również raport pocztą elektroniczną, w którym będziesz mógł wizualizować aktualny stan swojego pojazdu.
- My Remote: pozwala sprawdzić poziom naładowania akumulatora na ekranie smartfona; zaplanować ładowanie pojazdu w najbardziej dogodnych godzinach; poznać dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi, wyłączyć i włączyć światła; zaplanować pracę systemu klimatyzacji
- My Car: umożliwia sprawdzenie stanu swojego samochodu, natychmiastową weryfikację różnych parametrów, od ciśnienia w oponach do harmonogramu serwisowego.
- My Navigation: za pomocą aplikacji mobilnej można przesłać cel podróży do nawigatora w samochodzie, określić trasę, sprawdzić natężenie ruchu, warunki pogodowe na trasie i fotoradary; możliwe jest również sprawdzenie pobliskich stacji ładowania i graficzne wyświetlanie na mapie osiągalnego obszaru na podstawie poziomu naładowania akumulatora w czasie rzeczywistym. Mapy są na bieżąco aktualizowane.
- My Wi-Fi: Prawdziwy hotspot, który łączy do ośmiu urządzeń elektronicznych z siecią w tym samym czasie. My Wi-Fi pozwala również na interakcję z samochodem za pomocą wiodącej technologii asystenta Amazon Alexa.
- My Alert: dzięki tej usłudze zostaniesz natychmiast powiadomiony, jeśli ktoś ukradnie Twój samochód. Gdy kradzież zostanie potwierdzona przez policję, pomoc w odzyskaniu pojazdu zaoferuje obsługa klienta.

Nowy Fiat 500 "la Prima" – pierwsza edycja

Czy samochód będzie dostępny na każdym rynku?

Edycja premierowa «la Prima» będzie dostępna we Włoszech, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Danii, Norwegii, Szwecji, Portugalii oraz Polsce.

Jakie są cechy nowego Fiata 500 „La Prima”?

Nowy Fiat 500 „la Prima”, pełen ekskluzywnych, nowych funkcji i najnowocześniejszej technologii, jest pierwszą wersją elektrycznego Fiata 500. Dostępny w dwóch wersjach - cabrio i hatchback, oraz w 3 kolorach inspirowanych naturą (Szary Mineral, Niebieski Celestial i Zielony Ocean), jest standardowo wyposażony w reflektory LED, ekskluzywny dach z monogramem Fiata w wersji cabrio oraz panoramiczny, szklany dach w wersji hatchback. Wersja „la Prima” charakteryzuje się również 17-calowymi felgami aluminiowymi, fotelami i deską rozdzielczą obite skórą ekologiczną, nowy system multimedialny z 7-calowym wyświetlaczem między zegarami oraz 10,25-calowym ekranem radia i nawigacji, który jest także kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Samochód jest wyposażony w zaawansowany system rozpoznawania mowy, umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfona, posiada ultraszybki Bluetooth oraz tryb szybkiego ładowania 85 kW. Bezpieczeństwo zapewnia autonomiczna jazda na poziomie 2 (inteligentny tempomat adaptacyjny z kontrolą boczną), możliwość nawiązywania połączeń alarmowych, inteligentny asystent prędkości z rozpoznawaniem i informowaniem o znakach drogowych, asystent uwagi, system automatycznego hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, kontrola pasa ruchu, czujnik Urban Blind Spot, czujniki parkowania 360° z widokiem z góry i kamerą cofania w wysokiej rozdzielczości. Uzupełnieniem szerokiej gamy funkcji są: automatyczna klimatyzacja, system Keyless Enter-N-Go i czujniki deszczu.

A jeśli edycja otwierająca zostanie wyprzedana?

«la Prima» to dopiero początek, pełna gama nowych Fiatów 500 zostanie zaprezentowana w ciągu roku.

W jakich kolorach oferowana będzie "la Prima"?

Dostępne są trzy zupełnie nowe kolory: Szary Mineral (metalizowany), który reprezentuje Ziemię, Zielony Ocean (metalizowany), reprezentujący morze i Niebieski Celestial (trójwarstwowy), jako hołd dla nieba. Wszystko inspirowane naturą.

Ile jest wersji wnętrza?

Nowy Fiat 500 proponuje jedno ekskluzywne wnętrze z fotelami pokrytymi skórą ekologiczną z monogramem Fiata.