Placeholder image

FAQ

INFORMACJE OGÓLNE

Dlaczego mówi się, że FIAT 500e przybrał duszę dawnego FIATA 500?

Można go łatwo uznać za Fiata 500, ale jest to zupełnie nowy samochód. Większa przestrzeń, nowy charakter, ale te same proporcje. Nowy Fiat 500 skupia w sobie elementy poprzednich generacji, pozostając legendarnym samochodem miejskim z klasycznym stylem i designem.

Jakie są główne cechy techniczne?

Główne cechy techniczne są następujące:
- Autonomia - do 320 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP*.
- Funkcja szybkiego ładowania: 85kW.
- Port ładowania standard Combo 2
- Ładowarka na pokładzie o mocy 11kW AC.
- System EV Driving Modes z 3 trybami jazdy do wyboru.
- Wstępne ogrzanie/chłodzenie kabiny i planowanie ładowania.
- Nowy system multimedialny z usługami łączności.
- Autonomiczna jazda na poziomie 2

Jakie są wymiary samochodu w porównaniu z obecną 500? Co z przestronnością samochodu?

Nowy Fiat 500 to +61mm długości, +22mm rozstawu osi, +56mm szerokości, koła do 17'' oraz +42 mm szerokości wewnętrznej przednich foteli, +10 mm wysokości nad głową pasażerów, +4,2 l pojemności schowków dzięki nowej centralnej konsoli.

Jaki jest zasięg nowego Fiata 500?

Do 320 km w cyklu mieszanym WLTP*, w normalnych warunkach pogodowych.

Czy w standardowym wyposażeniu znajduje się szybka ładowarka i czy jest ona dostępna we wszystkich wersjach/modelach?

W wersji "la Prima" funkcja szybkiego ładowania jest standardem (do 85 kW). Pozostała gama nowego Fiata 500 zostanie przedstawiona w trakcie tego roku.

Czy rozważane jest pojawienie się w asortymencie wersji/modeli o skromniejszym wykończeniu?

Zaprezentowaliśmy samochód "la Prima", który jest uosobieniem stylu nowej 500. Nadchodząca kompletna gama nowego Fiata 500 zostanie przedstawiona w trakcie tego roku.

Jakie są główne różnice pomiędzy edycją premierową a standardową wersją?

„la Prima” będzie symbolem nowego Fiata 500. Będzie skupiać w sobie wszystkie nowinki technologiczne oraz stanie się symbolem nowoczesnego stylu. Premierowa edycja będzie oferowała ekskluzywne elementy m.in. dach pokryty monogramem Fiata , ekskluzywne wnętrze z deską rozdzielczą i siedzeniami pokryte skórą ekologiczną oraz tabliczką z unikalnym numerem egzemplarza samochodu. Pozostała część gamy nowego Fiata 500 zostanie zaprezentowana w trakcie roku.
*Podane dane dotyczące zasięgu elektrycznego są wstępne i zostały określone zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP. Wartości wstępne mogą różnić się od oficjalnych, ostatecznych danych homologacji typu.

W ilu kolorach będzie dostępna premierowa edycja samochodu? Ile kolorów będzie dostępnych dla standardowej wersji?

Nowy Fiat 500 "la Prima" będzie dostępny w trzech nowych kolorach inspirowanych naturą: Szary Mineral reprezentująca Ziemię, Zielony Ocean odnoszący się go kolorów morza i Niebieski Celestial jako nawiązanie do błękitu nieba. Kolory dostępne dla gamy nowego Fiata 500 zostaną ujawnione w tym roku.

Dlaczego nowy Fiat 500 został zaprezentowany tylko w wersji cabrio?

Wersja cabrio jest najbardziej ikoniczną wersją nadwozia, dlatego zdecydowaliśmy się pokazać nowego Fiata 500 właśnie w tym wydaniu. Jest to jedyny miejski elektryczny i 4-miejscowy samochód w wersji cabrio oferowany w Europie.

Czy w samochodzie będą dostępne fotele Seaqual, tak jak to miało miejsce w wersji z napędem hybrydowym?

W nowym Fiacie 500 "la Prima" będziemy mieli zupełnie nowe wnętrze klasy premium wykonane ze skóry ekologicznej. Kolejne wersje z gamy nowego Fiata 500 pojawią się w tym roku.

Czy nowy Fiat 500 będzie dostępny również w wersji hatchback? Kiedy zostanie zaprezentowany/wprowadzony na rynek?

Zaprezentowaliśmy nowego Fiata 500 "la Prima” w wersji cabrio, lecz to dopiero początek drogi do wprowadzenia na rynek nowej gamy 500. Wszystkie szczegóły dotyczące kolejnych kroków zostaną ujawnione w ciągu roku.

Czy nowy Fiat 500 oferuje doświadczenie "jazdy za pomocą jednego pedału”?

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w system wyboru trybu jazdy EV, który daje kierowcy trzy tryby stylu jazdy do wyboru: NORMAL, RANGE i SHERPA.
Tryb NORMAL oferuje styl jazdy jak najbardziej zbliżony do pojazdów z silnikiem spalinowym, z ograniczonym procesem rekuperacji energii podczas hamowania.
W trybie RANGE dostępna jest funkcja jazdy za pomocą jednego pedała. Ten tryb maksymalizuje regenerację poprzez połączenie konwencjonalnego przyspieszenia za pomocą prawego pedału z dużo większym stopniem spowolnienia niż w konwencjonalnym samochodzie.
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału, samochód zwalnia szybciej niż samochód z silnikiem spalinowym, a nawet w pewnych okolicznościach całkowicie się zatrzymuje.
Kierowca musi nadal użyć pedału hamulca, aby całkowicie się zatrzymać, ale po przyzwyczajeniu się, taka potrzeba występuje jedynie w sytuacjach awaryjnych.
Tryb SHERPA optymalizuje zasięg szczątkowy, dzięki bardziej płynnej reakcji pedału gazu. Ogranicza maksymalną prędkość do 80 km/h. Klimatyzacja i inne udogodnienia (podgrzewane fotele, przednia szyba, lusterka) są automatycznie wyłączane przez pojazd, jednak kierowca może je zawsze włączyć.

Akumulator

Jaki jest zasięg akumulatora?

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w akumulator o pojemności 42 kWh, który może przejechać do 320 km w warunkach zgodnych z WLTP.

Podane dane o zasięgu elektrycznym są wstępne i zostały określone zgodnie z metodologią procedury testowej WLTP. Wstępne wartości mogą różnić się od oficjalnych ostatecznych danych homologacyjnych.

Jaki rodzaj akumulatora wybraliście?

Użyliśmy litowo-jonowego akumulatora generacji 3a; z katodą NMC oraz anodą grafitową.

Gdzie wewnątrz samochodu umieszczony jest akumulator?

Jest on zintegrowany z podwoziem, umieszczony pod nim, bez wpływu na przestronność i przestrzeń bagażową.

Co z gwarancją na akumulator?

Propozycja dla klienta: klientowi w pełni elektrycznego Fiata 500 oferujemy gwarancję na 8 lat/160 tys. km (gwarancja wygasa po spełnieniu jednego z tych warunków) przy stanie kondycji akumulatora (SOH) na poziomie 70%.

Czy samochód ma ogrzewanie?

Pojazd jest wyposażony w wysokonapięciowy agregat grzewczy. W krajach, w których panują niskie temperatury, pojazd jest również opcjonalnie wyposażony w podgrzewane fotele przednie, które zapewniają natychmiastowy komfort ogrzewania, zmniejszając w ten sposób wykorzystanie wysokonapięciowego agregatu grzewczego. Dostępna jest również wstępne przygotowanie kabiny, aby pojazd osiągnął komfortową temperaturę po podłączeniu do prądu, jeszcze przed jego użyciem.

Co z aplikacjami wspomagającymi obsługę publicznych stacji ładowania?

Zintegrowana aplikacja wraz z aplikacją FIAT pozwoli Ci znaleźć, zarezerwować i zapłacić za ładowanie samochodu. Dostępna będzie sieć ponad 130 tysięcy punktów ładowania w całej Europie.

Czy nawigacja zawiera punkty ładowania? Co z trasą z punktami ładowania?

Nawigacja będzie mogła wyświetlić punkty ładowania, a także zidentyfikować najbliższy dostępny punkt, w zależności od aktualnego zużycia baterii i rodzaju trasy.

Kto produkuje akumulator? Kto jest dostawcą?

Dostawcą akumulatora jest firma SAMSUNG.

Co z akumulatorem, który przestanie działać po roku użytkowania?

Akumulator jest objęty 8-letnią gwarancją.

Jaki typ wtyczki jest używany do portu ładowania?

Nowa 500 "la Prima" będzie wyposażona w standard Combo 2 (CCS2), w tym złącze typu 2, które umożliwia zarówno publiczne ładowanie prądem zmiennym typu 2, jak i szybkie ładowanie prądem stałym. Wtyczka typu 2 jest najbardziej popularna i szeroko stosowana, ponieważ jest to standard europejski.

Jak działa TRYB SHERPA?

Tryb Sherpa może być aktywowany w dowolnym momencie, aby zoptymalizować zasięg pojazdu. Samochód będzie zarządzał zużyciem energii poprzez sterowanie prędkością, przyspieszeniem, ogrzewaniem, klimatyzacją i urządzeniami pomocniczymi w celu maksymalizacji zasięgu.

Ładowanie

Czy ładowarka typu Wallbox jest zdolna do szybkiego ładowania prądem stałym, a jeśli tak, to jak długo to trwa?

Nie. Ładowarka Wallbox działa tylko na prąd zmienny do 7,4kW (około 6 godzin do pełnego naładowania) dla Easy Wallbox i 11kW (około 4 godzin do pełnego naładowania) dla smart connected Wallbox (maksymalna moc ładowania zależy od regulacji poszczególnych krajów). Szybkie ładowanie prądem stałym możliwe jest tylko poza domem dzięki publicznym stacjom szybkiego ładowania, a ”la Prima” jest już wyposażona w odpowiednią wtyczkę i oprogramowanie do ładowania. Szybkie ładowanie trwa około 5 minut na potrzeby dziennego przebiegu (50km) i 35 minut do stanu 80% pełnego naładowania.

Jak długo trwa ładowanie w domu i publicznej stacji?

Istnieją różne opcje ładowania dla nowej 500tki:
- Ładowanie w domu (do 3 kW AC) za pomocą kabla ładującego typu 2 - Czas ładowania od 0% do 100%: 15 godz. 15 min.
- Ładowanie publiczne (11 kW AC) za pomocą kabla ładującego typu 3 - Czas ładowania od 0% do 100%: 4 godz. 15 min.
- Szybkie ładowanie (85 kW DC) za pomocą kabla już podłączonego do ładowarki - Czas ładowania do 80%: 35 minut (czas 35 min. nie obowiązuje dla ładowania od 20% do 100%) z tym rozwiązaniem możesz uzyskać swój dzienny zasięg (50km) w 5 minut.

Jak długi jest kabel typu 3?

Kabel ma około 6 m długości.

Co oznacza łączność Bluetooth w urządzeniu Easy Wallbox?

Funkcja Bluetooth Connectivity w Easy Wallbox pozwala użytkownikowi ustawić maksymalną dostępną moc, aby umożliwić dynamiczne zarządzanie obciążeniem, dzienny zegar ładowania, śledzenie danych (moc/czas trwania ładowania), ponowny rozruch, itp.

Czy ładowarka Wallbox jest sprzedawana razem z nowym Fiatem 500 i jest wliczona w cenę?

Nie, Easy Wallbox nie będzie wliczony w cenę "la Prima". Będzie dostępny opcjonalnie. Wallbox jest urządzeniem typu "plug&charge", który nie wymaga profesjonalnej instalacji do użycia go w 2,3kW. Easy Wallbox można rozbudować do trybu 3, 7,4kW, co pozwala na pełne naładowanie w około 6 godzin.

Czy będziecie oferować jakieś specjalne lub dodatkowe usługi lub pakiety wraz z Wallboxem?

Dodatkowe usługi zostaną przedstawione w ciągu nadchodzącego roku.

Silnik

W jaki silnik wyposażona jest nowa 500?

Nowy Fiat 500 jest wyposażony w silnik EDM (Electric Drive Module), w tym E-motor z magnesem trwałym i przeniesieniem napędu 9,6:1. Moc silnika wynosi 87 kW.

Jaka jest wydajność samochodu?

Prędkość maksymalna: 150 km/h (ograniczona) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,0 sek., od 0 do 50 km/h: 3,1 sek. Przeglądy: częstotliwość 1 rok lub 15.000 km (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej), taka sama jak ICE. Każdy planowany przegląd obejmuje elementy elektryczne i kontrole akumulatorów wysokiego napięcia. Koszty utrzymania: przewiduje się, że planowane koszty utrzymania będą znacznie niższe niż w przypadku modelu ICE (do -35%). Redukcja ta wynika głównie z braku wielu elementów, które mają duży wpływ na koszty utrzymania (olej silnikowy, filtr oleju, filtr powietrza, płyn chłodniczy, płyn przekładniowy, świece zapłonowe, paski, sprzęgło, tłumik, chłodnica (i przewody), płyn wspomagania układu kierowniczego, alternator, rozrusznik). Koszty eksploatacji: Koszty eksploatacji są niższe w porównaniu z modelami ICE dzięki niższym kosztom energii, niższym kosztom zwykłej i interwencyjnej konserwacji oraz niższemu średniemu opodatkowaniu związanemu z posiadaniem pojazdów elektrycznych w Europie.

Technologia - ADAS

Które ADAS (zaawansowane systemy wspomagania kierowcy) są standardem w nowej 500?

Edycja premierowa "la Prima" będzie oferowała najlepsze technologie ADAS dostępne na rynku, m.in:
- Autonomiczna jazda na poziomie 2 (FIAT CO-DRIVER)
- Autonomiczny system hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów,
- Asystent Pasa Ruchu
- Inteligentny Asystent Prędkości
- System wykrywania zmęczenia kierowcy
- Automatyczna zmiana świateł
- Funkcja rozpoznawania znaków drogowych
- Emergency Call
- System kontroli martwego pola
- Elektryczny hamulec postojowy
- Czujnik parkowania 360° z widokiem z góry
- Kamera cofania o wysokiej rozdzielczości z dynamicznymi liniami naprowadzającymi

A co z autonomiczną jazdą na poziomie 2?

Jazda autonomiczna na poziomie 2 (FIAT CO-DRIVER) zapewnia kontrolę wzdłużną dzięki systemowi iACC (inteligentny Tempomat Adaptacyjny), który jest w stanie utrzymać prędkość i odległość oraz dostosować prędkość do ograniczeń prędkości na drodze. System kontroli toru jazdy zapewnia kontrolę boczną, utrzymując pojazd w centrum pasa ruchu. System iACC może być aktywowany po osiągnięciu prędkości 30 km/h, i pozostanie aktywny aż do momentu zatrzymania się. System kontroli toru jazdy może być aktywowany, gdy prędkość osiągnie 60 km/h. Jesteśmy pierwszymi, którzy oferują tego typu technologię w samochodzie miejskim.

Czy wszystkie funkcje systemu ADAS będą dostępne w momencie premiery?

Główne funkcje ADAS, w tym CO-DRIVER (autonomiczna jazda na poziomie 2), będą dostępne i są standardem w "la Prima".

System multimedialny

Jakie są główne cechy wyróżniające nowego systemu multimedialnego?

Całkowicie nowy system multimedialny UConnect 5 został zaprojektowany tak, aby zapewnić użytkownikom smartfonów jak największy komfort. Duży ekran dotykowy (10,25'') z projekcją na smartfonie (Android Auto i przeprzewodowy CarPlay); szybsze parowanie (mniej niż 5 sekund); dopasowywanie treści w celu zbudowania własnego interfejsu (do trzech widgetów na stronę, do 5 stron, dostosowanie skrótów na stronie głównej); wbudowana nawigacja Tom Tom, z ulepszoną funkcją rozpoznawania głosu; pełny zestaw wskaźników z wyświetlaczem TFT 7'' o wysokiej rozdzielczości, z informacjami na temat pojazdu, rozrywką, systemami bezpieczeństwa, nawigacją, informacjami o telefonie i mediach. Zaawansowany procesor zapewnia wyrazistą i płynną grafikę ruchu.

Czy nowy system multimedialny jest w standardzie nowej 500?

Tak, nowy system jest standardem w "la Prima".

Czy system można uaktualnić zdalnie?

Nowy system multimedialny może zostać zaktualizowany bezprzewodowo.

Czy mogę naładować smartfon bezprzewodowo?

TAK, dzięki bezprzewodowej ładowarce do smartfonów znajdującej się w dedykowanym schowku.

Czy mogę podłączyć smartfon do samochodu bezprzewodowo?

CarPlay jest już dostępny dla bezprzewodowego połączenia z nowym systemem multimedialnym UConnect 5. Można korzystać również z funkcji Adroid Auto Wireless.

Czy system jest wyposażony w funkcje CarPlay i Android auto? Czy znajdują się one w standardzie?

Tak, są standardem w "la Prima".

Jakie inne funkcje są dostępne w nowym systemie multimedialnym, które nie były dostępne wcześniej?

Uconnect 5 w połączeniu z modułem Telematic Box zapewnia nie tylko obowiązkową funkcję połączeń alarmowych, ale także szereg innowacyjnych usług łączności:
- My Assistant: system pomocy umożliwiający rozmowę z asystentem i uzyskanie pomocy w przypadku awarii lub uzyskanie wsparcia w celu rozwiązania innych problemów. Otrzymasz również raport pocztą elektroniczną, w którym będziesz mógł wizualizować aktualny stan swojego pojazdu.
- My Remote: pozwala sprawdzić poziom naładowania akumulatora na ekranie smartfona; zaplanować ładowanie pojazdu w najbardziej dogodnych okresach czasu; poznać dokładną lokalizację samochodu; zablokować i odblokować drzwi, wyłączyć i włączyć światła; zaplanować pracę systemu klimatyzacji
- My Car: umożliwia sprawdzenie stanu swojego samochodu, natychmiastową weryfikację różnych parametrów, od ciśnienia w oponach do harmonogramu serwisowego.
- My Navigation: za pomocą aplikacji mobilnej można przesłać cel podróży do nawigatora w samochodzie, określić trasę, sprawdzić natężenie ruchu, warunki pogodowe na trasie i fotoradary; możliwe jest również sprawdzenie pobliskich stacji ładowania i graficzne wyświetlanie na mapie osiągalnego obszaru na podstawie poziomu naładowania akumulatora w czasie rzeczywistym. Mapy są na bieżąco aktualizowane.
- My Wi-Fi: Prawdziwy hotspot, który łączy do ośmiu urządzeń elektronicznych z siecią w tym samym czasie. My Wi-Fi pozwala również na interakcję z samochodem za pomocą wiodącej technologii asystenta Amazon Alexa.
- My Alert: dzięki tej usłudze zostaniesz natychmiast powiadomiony, jeśli ktoś ukradnie Twój samochód. Gdy kradzież zostanie potwierdzona przez policję, pomoc w odzyskaniu pojazdu zaoferuje obsługa klienta.

Kiedy dostarczone będą pierwsze samochody?

Pierwsze samochody zostaną dostarczone w ostatnim kwartale 2020 roku.

Nowy Fiat 500 "la Prima" – pierwsza edycja

Jakie są główne cechy nowego Fiata 500 "la Prima"?

"la Prima" to limitowana edycja pełna nowych funkcji, które wpływają na ekskluzywność i nowoczesność samochodu. Oferowana będzie w wersji cabrio i w 3 unikalnych konfiguracjach kolorystycznych. „la Prima” w standardzie oferuje szybkie ładowanie 85kW, kabel ładujący, 17-calowe felgi aluminiowe, reflektory LED, otwierany dach pokryty dedykowanym monogramem Fiat, specjalna plakietka „la Prima” (tylko dla tej edycji). Wnętrze/komfort: elektryczny hamulec postojowy, klimatyzacja automatyczna, otwieranie bez kluczyka, czujnik deszczu, ładowarka indukcyjna, fotele i obudowa deski rozdzielczej ze skóry ekologicznej. Telematyka: wyświetlacz TFT 7'', 10'' ekran dotykowy z nawigacją, Digital Audio Broadcast, Apple CarPlay/Android Auto. Bezpieczeństwo: Autonomiczna jazda na poziomie 2, 6 poduszek powietrznych, inteligentny tempomat adaptacyjny, połączenie alarmowe, funckja rozpoznawania znaków drogowych i informacji o ruchu drogowym, inteligentny asystent prędkości, system wykrywania zmęczenia kierowcy, system autonomicznego hamowania awaryjnego, system utrzymywania pasa ruchu, system kontroli martwego punktu, czujniki parkowania 360° i kamera cofania.

A jeśli edycja otwierająca zostanie wyprzedana?

"la Prima" to dopiero początek, pełna gama nowych Fiatów 500 zostanie zaprezentowana w ciągu roku.

W jakich kolorach oferowana będzie "la Prima"?

Dostępne są trzy zupełnie nowe kolory: Szary Mineral reprezentująca ziemię, Zielony Ocean odnosząca się go kolorów morza, Niebieski Celestial jako nawiązanie do błękitu nieba. Wszystkie kolory inspirowane przez naturę.

Ile jest wersji wnętrza?

Nowy Fiat 500 proponuje jedno ekskluzywne wnętrze z fotelami pokrytymi skórą ekologiczną z monogramem Fiata.

Czy „la Prima” jest dostępna tylko w wersji cabrio?

To dopiero pierwszy krok na drodze do wprowadzenia na rynek nowego w pełni elektrycznego Fiata 500. Wszystkie szczegóły dotyczące kolejnych kroków zostaną przedstawione w ciągu roku.