Skip to content Skip to navigation

W ubiegłym roku sprzedaż modeli FIAT na całym świecie wzrosła o 12%!

FIAT niekwestionowanym liderem rynku we Włoszech, Brazylii i Turcji oraz marką numer jeden w Grupie Stellantis

W 2023 roku marka odnotowała wzrost sprzedaży o 12% z ponad 1,35 mln sprzedanych samochodów na całym świecie. Pozycję globalnego lidera potwierdzają imponujące wyniki uzyskane w Europie, Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Marka dominowała na swoich czterech „krajowych rynkach” z udziałem wynoszącym 21,8% w Brazylii, 12,8% we Włoszech, 15,7% w Turcji i 78,6% w Algierii.

Do najchętniej kupowanych modeli należą Fiat Strada (w Brazylii), Fiat Panda (we Włoszech) oraz Fiat Tipo (w Turcji i Algierii).

Warto również zaznaczyć, że Fiat 500e odnosi wielki sukces na rynku niemieckim i hiszpańskim, gdzie jest liderem sprzedaży w segmencie małych samochodów elektrycznych (A+B).

Jeśli chodzi o pojazdy użytkowe numerem jeden w Grupie Stellantis okazał się FIAT Professional Ducato, który zajął 7. miejsce na rynku lekkich samochodów dostawczych w całej Europie.

Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny dyrektor ds. marketingu Stellantis, komentuje doskonałe wyniki i zapowiada przyszłe plany marki: „W 2023 roku wprowadziliśmy na rynek europejski dwa nowe ważne produkty: nowego Fiata 600 – który oznacza powrót FIATA do segmentu B – oraz nowego Topolino. Dzięki nim jeszcze bardziej umocnimy naszą pozycję lidera w ofercie coraz bardziej zrównoważonej mobilności miejskiej. W Ameryce Południowej marka FIAT potwierdziła swoją wiodącą pozycję z udziałem w rynku na poziomie z 14,5%. Również w Brazylii FIAT jest liderem sprzedaży. Jeśli chodzi o region Bliskiego Wschodu i Afryki, odgrywamy kluczową rolę w Turcji, a teraz, dzięki nowej fabryce uruchomionej w Algierii weszliśmy na nowy ważny rynek, uzyskując pozycję lidera. Jesteśmy zatem gotowi na wspaniały rok 2024. Wkrótce rozpocznie się drugi sezon FIATA, ukazujący nowe oblicze naszej ukochanej marki będące symbolem inkluzywności, pomysłowości, włoskiego, a ponadto globalnego charakteru”.