Osiągi i bezpieczeństwo

Silnik benzynowy 1.4 Fire 95 KM

Fire to podstawowy silnik benzynowy w rodzinie Tipo. Wytrzymały, niezawodny i oszczędny.

95

MOC MAKSYMALNA

KM (kW) przy obr./min

95 (70) przy 6000 obr./min

127

MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY

Nm (kgm) przy obr./min

127 przy 4500 obr./min

185

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA

(KM/H)

11,5

PRZYŚPIESZENIE

0 -100 km/h (s)

5,7

ZUŻYCIE PALIWA

(l/100 KM)

Cykl miejski: 7,7l

Cykl pozamiejski 4,6l

Cykl mieszany 5,7l

133

EMISJA CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową manualną skrzynią

Silnik Diesla 1.3 MultiJet 95 KM

Rodzina silników MultiJet jest kluczowa w gamie Tipo. Łączy olśniewające osiągi z niskim zużyciem paliwa we wszystkich warunkach eksploatacji.
W innowacyjnym silniku MultiJet II wtryskiwacze umożliwiają nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii spalania, takich jak Injection Rate Shaping (IRS), wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

95

MOC MAKSYMALNA

KM (kW) przy obr./min

95 (70) przy 3750 obr./min

200

MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY

Nm (kgm) przy obr./min

200 przy 1500 obr./min

180

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA

(km/h)

11,7

PRZYŚPIESZENIE

0 -100 km/h (s)

4,1

ZUŻYCIE PALIWA

(l/100 KM)

Cykl miejski 4,1l

Cykl pozamiejski 3,5l

Cykl mieszany 5,2l

108

EMISJA CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

5-biegową manualną skrzynią biegow

Silnik Diesla 1.6 MultiJet II 120 KM

Rodzina silników MultiJet jest kluczowa w gamie Tipo, łącząc olśniewające osiągi z niskim zużyciem paliwa we wszystkich warunkach eksploatacji.
W innowacyjnym silniku MultiJet II wtryskiwacze umożliwiają nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii spalania, takich jak Injection Rate Shaping (IRS), wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

120

MOC MAKSYMALNA

KM (kW) przy obr./min

120 (88) przy 37500 obr./min

320

MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY

Nm (kgm) przy obr./min

320 przy 1750 obr./min

199

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA

(km/h)

9,7

PRZYŚPIESZENIE

0 -100 km/h (s)

4,2

ZUŻYCIE PALIWA

(l/100 KM)

Cykl miejski 4,2l

Cykl pozamiejski 3,6l

Cykl mieszany 5,2l

110

EMISJA CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową manualną skrzynią

Silnik benzynowy 1.6 E-Torq 110 KM

 

110

MOC MAKSYMALNA

KM (kW) przy obr./min

110 (81) przy 5500 obr./min

152

MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY

Nm (kgm) przy obr./min

152 przy 4500 obr./min

192

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA

(km/h)

11,2

PRZYŚPIESZENIE

0 -100 km/h (s)

6,3

ZUŻYCIE PALIWA

(l/100 KM)

Cykl miejski 6,3l

Cykl pozamiejski 5,0l

Cykl mieszany 8,5l

146

Emisja CO2

(g/km)

Dostępny z

6- biegową automatyczną skrzynią

Prostota i spokój: Fiat Tipo w wersji sedan w standardzie jest wyposażony w niektóre z najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Ma 6 poduszek powietrznych i system ESC oraz Hill Holder, a także układ ABS z elektronicznym systemem podziału siły hamowania (EBD),
światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).

Fiat Tipo sedan — bezpieczeństwo

Fiat Tipo w wersji sedan jest wyposażony w 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), aby zapewnić Ci najwyższą ochronę bez względu na to, dokąd się wybierasz.

Fiat Tipo poduszki powietrzne

Maksymalne bezpieczeństwo aktywne i doskonała kontrola podczas manewrów awaryjnych lub na śliskiej nawierzchni dzięki
zaawansowanemu systemowi kontroli stabilności toru jazdy ESC. System obejmuje układy ASR/MSR, PBA, TSC, HSA, ERM, TCS.

Fiat Tipo sedan — system ESC

Bez względu na prędkość, system ASR korzysta z hamulców i z możliwości sterowania silnikiem, aby zoptymalizować trakcję Fiata Tipo w wersji sedan,
nawet na śliskiej nawierzchni.

Fiat Tipo automatyczny system ASR

System Hill Holder pomaga Ci ruszyć pod górkę, przytrzymując hamulec przez około 2 sekundy.
Dzięki temu możesz bezpiecznie ruszyć bez męczenia się z hamulcem ręcznym.

Fiat Tipo Hill Holder

Dzięki szerokiemu zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości (łącznie około 80%) i kleju strukturalnego,
Fiat Tipo w wersji sedan ma mocne, lekkie nadwozie. W rezultacie dzięki niższej wadze cechuje się pierwszorzędną dynamiką,
świetnym prowadzeniem oraz imponującą wytrzymałością w przypadku zderzenia.

Fiat Tipo sedan podwozie

Dzięki połączeniu niezależnego zawieszenia McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu z wykorzystaniem dynamicznej kontroli pochylenia,
można powiedzieć, że Fiat Tipo w wersji sedan ma niezawodny, lekki i skuteczny system zawieszenia,
a amortyzatory — reagujące zależnie od częstotliwości drgań — niwelują wstrząsy w sposób bardziej efektywny i zmniejszają przechyły nadwozia podczas skręcania.

Fiat Tipo sedan zawieszenie McPhersona

Nawet najtrudniejsze manewry w Fiacie Tipo w wersji sedan są banalnie
proste dzięki rekordowemu, bo zaledwie 11-metrowemu promieniowi skrętu.

Fiat Tipo promień skrętu