FABRYCZNA INSTALACJA LPG WE FIACIE TIPO HB I TIPO SW

Fiat Tipo w wersjach Hatchback oraz Station Wagon jest teraz dostępny z fabryczną instalacją LPG. Fabryczny montaż to gwarancja wysokiej jakości, niezawodności i idealna kalibracja do jednostki napędowej. Samochód zachowuje pełną gwarancję producenta, bez wykluczeń związanych z eksploatacją pojazdu na paliwie LPG.

INSTALACJA FABRYCZNA LPG W CENIE 3500 ZŁ

Koszt fabrycznej instalacji LPG wynosi jedynie 3500 zł dodatkowo do ceny cennikowej Tipo HB i SW w wersji z silnikiem 1.4 T-Jet 16v 120 KM we wszystkich poziomach wyposażenia.

ZWROT ZAINWESTOWANEJ KWOTY NASTĘPUJE JUŻ PO 31 MIESIĄCACH, PRZY ZAKŁADANYM PRZEBIEGU SAMOCHODU 1000 KM MIESIĘCZNIE. PRZY PRZEBIEGU 1500 KM MIESIĘCZNIE INWESTYCJA ZWRÓCI SIĘ JUŻ PO 20 MIESIĄCACH.

KOSZTY EKSPLOATACJI FIATA TIPO

ZASILANEGO LPG SĄ NIŻSZE W PORÓWNANIU Z BENZYNĄ O 114 ZŁ NA KAŻDE 1000 PRZEJECHANYCH KILOMETRÓW.

FIAT TIPO Z UKŁADEM LPG

Wersja LPG Fiata Tipo charakteryzuje się dwoma układami zasilania: jeden jest zasilany benzyną, a drugi LPG. Są one sterowane centralką kontroli silnika, która razem z centralką LPG kontroluje wtrysk w dwóch przewidzianych trybach funkcjonowania. Podczas działania w trybie zasilania LPG silnik utrzymuje te same parametry momentu obrotowego oraz mocy, jak podczas działania w trybie zasilania benzyną, przez co osiągi uzyskiwane przez samochód są porównywalne, a samochód spełnia najnowsze normy dotyczące poziomu emisji spalin (EURO 6).

DZIAŁANIE INSTALACJI LPG

Instalacja jest skonfigurowana tak, aby samochód działał niezależnie zarówno w trybie zasilania benzyną, jak i LPG. Uruchomienie silnika następuje zawsze przy zasilaniu benzyną, po czym ma miejsce automatyczne przełączenie na tryb LPG, jeżeli są spełnione warunki do takiego przełączenia – przekroczenie ustalonego progu temperatury płynu chłodzącego, przekroczenie progu obrotów biegu jałowego silnika oraz wyraźne przyspieszenie samochodu. W przypadku wyczerpania paliwa LPG następuje automatyczne przełączenie na benzynę.

MOŻLIWOŚĆ WYBORU TRYBU ZASILANIA

Przycisk wyboru trybu zasilania umożliwia wybór między korzystaniem z benzyny lub LPG. Gdy świeci się dioda wbudowana w przycisk, oznacza to, że samochód korzysta z zasilania benzyną.
Wyświetlacz w zestawie wskaźników wskazuje wybrany tryb zasilania i poziom paliwa LPG dostępny w zbiorniku.

TIPO Z UKŁADEM LPG – BEZPIECZEŃSTWO I WYGODA

Tipo z instalacją LPG wyposażony jest w odpowiednio zabezpieczony zbiornik ciśnieniowy o walcowatym kształcie, umieszczony we wnęce przewidzianej dla koła zamachowego. W zbiorniku tym znajduje się paliwo LPG w stanie ciekłym. Cały układ LPG jest sterowany poprzez odpowiednie przekaźniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników w komorze silnika.