16.01.2018

MARKA FIAT Z PONAD 50% WZROSTEM SPRZEDAŻY W 2017 ROKU

Miniony rok był bardzo dobrym okresem dla marki Fiat w Polsce. Łącznie w naszym kraju zostało zarejestrowanych 13 978 sztuk nowych samochodów osobowych z logo włoskiego producenta. To aż o 51% więcej niż w roku 2016. Wynik ten pozwolił Fiatowi odnotować najwyższą sprzedaż na naszym rynku od 2012 roku.

Nieprzerwanie od wielu lat samochody marki Fiat cieszą się ogromną popularnością wśród polskich Klientów. Ubiegły rok był pod tym względem niemal rekordowy! Ogromna w tym zasługa Fiata Tipo dostępnego w trzech wersjach nadwozia: Sedan, Hatchback i Station Wagon. Model ten przebojem wdarł się na listy sprzedaży i z miejsca stał się najchętniej wybieranym modelem w ofercie Fiata z ilością 8436 sprzedanych sztuk w 2017 r. Świadczy to o tym, że Tipo na dobre rozgościł się naszych drogach i zdobył serca wielu polskich kierowców.

Co więcej, dzięki temu rezultatowi Fiat Tipo uplasował się na drugiej pozycji na rynku w klasie aut kompaktowych nabywanych przez Klientów indywidualnych. Drugie miejsce w rankingu najchętniej kupowanych przez Polaków Fiatów zajął produkowany w Tychach kultowy, niezwykle stylowy Fiat 500 (1543 szt.). Na trzecim miejscu wśród najczęściej kupowanych samochodów z logo Fiata w Polsce uplasował się kolejny przedstawiciel rodziny 500, wszechstronny, rodzinny minivan Fiat 500L z łączną roczną sprzedażą na poziomie 952 sztuk.

Marka Fiat może również pochwalić się niezwykle szybkim tempem wzrostu na rynku samochodów osobowych. Fiat osiągnął najwyższy procentowy wzrost sprzedaży pośród marek wolumenowych. Oznacza to, że włoska marka z Turynu zostawiła daleko w tyle konkurencję i znacząco wyprzedziła tempo wzrostu całego rynku z wynikiem na poziomie 16,1%. W 2017 r. z polskich salonów Fiata w każdym miesiącu wyjeżdżały średnio 1164 egzemplarze Fiata w porównaniu z 771 sztuk w roku 2016.