Skip to content Skip to navigation
09-03-2017

Fiat 500 „Forever Young” 60 lat historii i ponad 6 milionów sprzedanych egzemplarzy Fiata 500

W tym roku model Fiat 500 obchodzi 60-lecie swojego istnienia. Z tej okazji marka zaplanowała mnóstwo wyjątkowych atrakcji, nie tylko dla miłośników tego kultowego samochodu.

Obchodom jubileuszu, przewidzianym niemal na cały bieżący rok, towarzyszyć będzie nowe, specjalnie zaprojektowane na tę okazję logo oraz kampania komunikacyjna „Forever young, since 1957”, opracowana przez agencję Leo Burnett. Ubarwić codzienność oraz drogi całego świata to misja, którą Fiat 500 wypełnia każdego dnia od 1957 roku.

Motywem przewodnim jest zetknięcie się współczesności z inspiracją vintage lat 60. ubiegłego wieku. W ramach obchodów 60-lecia zaplanowany jest szereg działań w internecie i tradycyjnych mediach, a także podróż po najpiękniejszych placach Europy, w której uczestniczyć będą miłośnicy i kolekcjonerzy Fiatów 500, historycznych i nowych. Projekt „Forever Young” powstał wokół tematów opisujących ikonę na ponadczasowej ścieżce wyprzedzającej modę i trendy, ukazując ją przez pryzmat designu, jej charakterystycznego stylu, a także sztuki, pop-artu i reklamy.

Przedsmak urodzinowych atrakcji miał już miejsce podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, a pierwszym wyrazem hołdu jest nowa, wyjątkowa, jubileuszowa edycja Fiata 500. Ekskluzywna seria specjalna dedykowana 60. urodzinom modelu ma niepowtarzalny design, osiągnięty dzięki specjalnej charakteryzacji i nowoczesnej interpretacji znaków, które uczyniły model słynnym, m.in.: winylowej desce rozdzielczej, logo vintage i chromowanym listwom na masce silnika. Urodzinową edycję 500-tki można zamawiać już od 9 marca, a jej cena we Włoszech cena zaczyna się już od 22 050 euro za wersję z benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 69 KM.

Na szczególną uwagę zasługuje również multimedialna podróż na stronie www.500foreveryoung.fiatpress.com, opowiadająca o legendzie modelu. Fiat 500 to wierna swoim korzeniom, lecz zawsze aktualna ikona, która po raz pierwszy została zaprezentowana 4 lipca 1957 roku w Turynie. Na stronie „Forever Young” został już wyemitowany pierwszy odcinek programu śladami kultowego Fiata. Co miesiąc udostępniany będzie nowy wirtualny „pokój”, umiejscowiony w różnych epokach na przestrzeni 60 lat istnienia modelu. Pierwszy odcinek serii rozpoczyna się w turyńskim studiu Dantego Giacosy, w którym powstał projekt Fiata 500. Wychodząc od pierwotnych projektów można odkryć niesamowitą, magiczną formułę, dzięki której powstało to arcydzieło włoskiego designu, które przez 60 lat unowocześniało się, pozostawiając jednak niezmiennym, jeśli chodzi o wyznawane wartości.

Na przestrzeni lat ikona Fiata prezentowała się w różnym, lecz zawsze ekskluzywnym wcieleniu. To jeden z sekretów jej wiecznej młodości. Nie uległ zmianie się charakterystyczny design modelu, stanowiący inspirację dla artystów i stylistów, którzy interpretowali go na nowo w duchu elegancji, ekskluzywności i sportowego charakteru. Wystarczy przypomnieć wyjątkowe: „500C by Gucci” z 2011 roku, serię „500 by Diesel”, edycję 500 Pink z charakterystycznym różowym kolorem nadwozia czy serię 500 Vintage '57 z 2015 roku stanowiącą hołd dla przeszłości. Fiat 500 to model, który był także bohaterem niezwykłej współpracy z wyjątkowymi gwiazdami jak Jennifer Lopez, Pharrell Williams, Oskar Paolo Sorrentino czy Ben Stiller.

Jak doskonale symbolizuje to logo „Forever Young”, Fiat 500 to ikona, która dzięki różnym artystycznym wpływom tworzy się na nowo, stając się prawdziwym dziełem sztuki.