18/07/2020

Urodzinowe życzenia dla Pandy: opowieść o stylu.

Podróż przez 40-letnią historię Fiata Panda nadal trwa. Tym razem Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA, zaprosił Klausa Busse, dyrektora Działu Projektowania FCA na region EMEA, by razem przeanalizować włoski design i styl Pandy, będący idealnym połączeniem funkcjonalności, prostoty i pragmatyzmu. „W chwili swojej premiery w 1980 roku, Fiat Panda został nazwany „magicznym pudełkiem” pełnym oryginalnych, genialnych i zaskakujących rozwiązań” - mówi Busse. „Panda jest stworzona, aby w pełni się nią cieszyć, a nie tylko ją podziwiać.

Swój sukces Panda zawdzięcza kompaktowym rozmiarom zewnętrznym, dużej przestrzeni wewnątrz z możliwością konfiguracji dla różnych potrzeb transportowych, szerokiemu wyborowi silników i licznym kombinacjom kolorystycznym.

Panda ewoluowała na przestrzeni lat, pozostając ciągle wierna sobie, w doskonałej równowadze pomiędzy formą a funkcją. Miejski samochód Fiata, z pokolenia na pokolenie, potrafił na nowo interpretować swoje charakterystyczne elementy, nie tracąc przy tym swojej tożsamości, ale przede wszystkim nie rezygnując nigdy z uniwersalności. Dla Fiata model Panda jest funkcjonalną ikoną gamy, z jej charakterystycznymi elementami designu, które sprawiają, że jest on natychmiast rozpoznawalny, niezależnie od serii czy roku produkcji: od składanych foteli po przestrzeń wewnętrzną, którą można dowolnie wypełnić, od linii pasów po schowek deski rozdzielczej i po proste, intuicyjne rozmieszczenie przycisków, zapewniające zawsze przyjemną i bezpieczną jazdę.

Panda drugiej generacji była produkowana w Polsce w fabryce FCA w Tychach w latach 2003-2012, które obejmował najbardziej dynamiczny okres rozwoju zakładu. Samochód od razu przypadł do gustu Klientom i zdobył prestiżowy tytuł „Car of The Year 2004". Pracownicy tyskiej fabryki wyprodukowali łącznie rekordową liczbę 2 168 491 sztuk tego popularnego i przebojowego modelu.

Opowieść o designie Pandy można znaleźć na kanale YouTube pod linkiem.