Osiągi i bezpieczeństwo

Silnik benzynowy 1.6 e-TorQ 110 KM

Silniki z rodziny e-TorQ zapewniają dobry poziom momentu obrotowego i mocy przy każdej prędkości obrotowej, a przy tym charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i niską emisją zgodną z normą Euro 6.

110

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

110 (81) @ 5500

152

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

152 (15,5) @ 4500

180

Prędkość maksymalna

(km/h)

11,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s):

6,4

Zużycie paliwa

(l/100 km) wg dyrektywy 2004/3/WE

Cykl miejski: 8,7 l

Cykl pozamiejski: 5,0 l

Cykl mieszany: 6,4 l

147

Emisja CO2

(g/km)

 

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

5-biegową manualną skrzynią biegów

Dostępny w

wersji z napędem 4x2

 

Silnik benzynowy 1.4 MultiAir II 140 KM

W modelu 500X Urban Look zastosowano technologię MultiAir II drugiej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji rozrządu umożliwia ona indywidualne sterowanie zaworami dolotowymi za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Specjalna strategia sterowania służy optymalizacji wydajności termodynamicznej pod kątem obniżenia zużycia paliwa i momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej.

140

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min.

140 (103) @ 5000

230

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

230 (23,5) @ 1750

190

Prędkość maksymalna

(km/h)

9,8

Przyspieszenie

0–100 km/h (s):

6,0

Zużycie paliwa

(l/100 km) wg

dyrektywy 2004/3/WE:

Cykl miejski: 7,8 l  (7,2*)

Cykl pozamiejski: 5,0 l (4,9*)

Cykl mieszany: 6,0 l (5,7*)

139

Emisja CO2

(g/km)

(133*)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową przekładnią manualną

 

Dostępny z

automatyczną 6‑biegową przekładnią dwusprzęgłową DDCT*

Dostępny w

wersji z napędem 4x2

Dodatkowa uwaga.Innowacyjna dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DCT zapewnia ciągłe dostarczanie momentu obrotowego i przekazywanie napędu bez utraty mocy podczas zmiany biegów.

Silnik Diesla 1.3 MultiJet II 95 KM

W modelu 500X Urban Look zastosowano technologię MultiJet II: innowacyjne wtryskiwacze umożliwiają obsługę nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii — takich jak Injection Rate Shaping (IRS) — wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

95

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

95 (70) @ 3750

200

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

200 @ 1500

172

Prędkość maksymalna

(km/h)

12,9

Przyspieszenie

0–100 km/h (s):

4,1

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

Cykl miejski: 4,7 l

Cykl pozamiejski: 3,8 l

Cykl mieszany: 4,1 l

107

Emisja CO2

(g/km)

 

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

 5-biegową przekładnią manualną

 

Dostępny w

wersji z napędem 4x2

Silnik Diesla 1.6 MultiJet II 120 KM

W modelu 500X Urban Look zastosowano technologię MultiJet II: innowacyjne wtryskiwacze umożliwiają obsługę nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii — takich jak Injection Rate Shaping (IRS) — wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

120

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min.

120 (88) @ 3750 obr./min.

320

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

320 (32,6) @ 1750

186

Prędkość maksymalna

(km/h)

10,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s):

4,1

Zużycie paliwa

(l/100 km) wg dyrektywy 2004/3/WE:

Cykl miejski: 4,7 l

Cykl pozamiejski: 3,8 l

Cykl mieszany: 4,1 l

109

Emisja CO2

(g/km)

 

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową przekładnią manualną

 

Dostępny w

wersji z napędem 4x2

System ostrzega kierowcę, jeżeli jego czujniki radarowe i wideo odnotują zbyt dużą różnicę prędkości między 500X Urban Look a pojazdem poprzedzającym, czyli zagrożenie kolizją. Jeżeli kierowca nie zareaguje, system automatycznie rozpocznie hamowanie, aby uniknąć zderzenia lub przynajmniej ograniczyć jego siłę.

Fiat 500X Urbal Look — Autonomous City Brake

Opcjonalny aktywny tempomat w modelu 500X Urban Look umożliwia zaprogramowanie prędkości jazdy i utrzymywanie jej przez całą podróż. Dzięki radarowi na przedzie samochodu system wykrywa inne pojazdy lub obiekty na drodze i może zmniejszyć prędkość lub zwiększyć bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego.
Uwaga
Aktywny tempomat jest niedostępny z silnikami 1.3 Mjet, 1.6 eTorq.

Fiat 500X Urbal Look — aktywny tempomat

W 500X Urban Look „martwe pola” nie stanowią już problemu — system sprawdza obecność innych pojazdów w miejscach krytycznych i ostrzega kierowcę światłem migającym w lusterkach bocznych oraz alarmem dźwiękowym. System działa w podobny sposób podczas cofania, gdy z boku zbliża się inny samochód.

500X Urbal Look — asystent martwego pola

System Lane Assist, czyli asystent pasa ruchu, wkracza do akcji, jeżeli kierowca Fiata 500X Urban Look zacznie przez nieuwagę zmieniać pas ruchu (bez włączenia kierunkowskazu). Wizualnemu ostrzeżeniu na tablicy rozdzielczej towarzyszy wówczas większy opór ze strony układu kierowniczego.

Fiat 500X Urbal Look — asystent pasa ruchu

Kamera cofania i czujniki parkowania w modelu 500X Urban Look pomagają w prowadzeniu samochodu. Ponadto funkcja wykrywania obiektów przecinających drogę cofania informuje o ewentualnych przeszkodach na drodze przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem nawet w warunkach ograniczonej widoczności (asystent martwego pola).

Fiat 500X Urbal Look — kamera cofania

Dzięki nadwoziu wykonanemu ze stali o wysokiej wytrzymałości i znacznej sztywności skrętnej, a także dzięki zaawansowanemu systemowi zawieszenia 4 kół typu MacPherson, 500X Urban Look doskonale trzyma się drogi i zapewnia przyjemność z jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

500X Urbal Look — zawieszenie i podwozie

Kierowca Fiata 500X Urban Look może liczyć na najwyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego. Elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy pomaga opanować samochód w trakcie gwałtownych manewrów lub na śliskiej nawierzchni. System obejmuje także ASR/MSR, funkcję Hill Holder ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu, ABS+EBD, ERM i DST.

500X Urbal Look – ESC i prowadzenie