Osiągi i bezpieczeństwo

1.6 benzyna e-TorQ 110 KM

Silniki z rodziny e-TorQ zapewniają dobry poziom momentu obrotowego i mocy przy każdej prędkości obrotowej, a przy tym charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i niską emisją zgodną z normą Euro 6.

110

Moc maks.

KM (kW) przy obr./min

110 (81) przy 5500

152

Maks. moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

152 (15,5) przy 4500

180

Prędkość maks.

(km/h)

11,5

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

8,7

Cykl miejski

(l/100km)

5,0

Poza miastem

(l/100km)

6,4

Cykl mieszany

(l/100km)

147

Emisja CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

5-biegową przekładnią manualną

Dostępny z napędem

4x2

 

1.4 MultiAir II benzyna 140 KM

W 500X S-Design zastosowano technologię MultiAir drugiej generacji, która umożliwia bezpośrednie sterowanie zaworami dolotowymi poprzez układ elektryczno-hydrauliczny, co zapewnia lepszy profil rozrządu i idealną strategię kontroli jego pracy. Takie rozwiązanie optymalizuje parametry termodynamiczne silnika, co przekłada się na wysoką wartość momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej, a tym samym niższe zużycie paliwa.

140

Moc maks.

KM (kW) przy obr./min

140 (103) przy 5000

230

Maks. moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

230 (23,5) przy 1750

190

Prędkość maks.

(km/h)

9,8

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

6,0

Zużycie paliwa

(l/100km)

7,8 (7,2*) Cykl miejski

5,0 (4,9*) Poza miastem

6,0 (5,7*) Cykl mieszany

139

Emisja CO2

(g/km)

139 (133*)

*dane odnoszą się do wersji z automatyczną 6 biegową skrzynią przekładniową

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową przekładnią manualną

 

Dostępny z automatyczną

6‑biegową przekładnią dwusprzęgłową DDCT

Dostępny z napędem

4x2

System sygnalizuje niebezpieczeństwo, jeżeli jego czujniki radarowe i wideo odnotują zbyt dużą różnicę prędkości między 500X S-Design a pojazdem poprzedzającym, oznaczającą ryzyko kolizji. Jeżeli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, system automatycznie rozpocznie hamowanie, aby uniknąć zderzenia lub przynajmniej ograniczyć jego siłę.

Fiat 500X S-Design system brake control
System ACC (adaptacyjny tempomat dostępny opcjonalnie w modelu 500X S-Design) umożliwia zaprogramowanie prędkości jazdy i utrzymywanie jej przez całą podróż. Dzięki radarowi na przedzie samochodu system wykrywa inne pojazdy lub obiekty na drodze i może dostosować prędkość oraz odległość do poprzedzającego samochodu Fiat 500X S-Design adaptacyjny tempomat

W 500X S-Design „martwe pola” nie stanowią już problemu, ponieważ system sprawdza obecność innych pojazdów w miejscach krytycznych i ostrzega kierowcę światłem migającym w lusterkach bocznych oraz alarmem dźwiękowym. System działa w podobny sposób podczas cofania, gdy z boku zbliża się inny samochód.

500X S-Design system monitorowania martwego pola

Asystent pasa ruchu ostrzega kierowcę, jeżeli wykryje, że samochód przemieszcza się na sąsiedni pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. 500X S-Design wyświetla ostrzeżenie wizualne na desce rozdzielczej, a system wspomagania układu kierowniczego zwiększa opór przy obracaniu kierownicą.

wyposażenie opcjonalne w wersji S-Design

Fiat 500X S-Design asystent pasa ruchu

Kamera cofania i czujniki parkowania w 500X S-Design pomagają w prowadzeniu samochodu. Ponadto funkcja wykrywania obiektów przecinających drogę cofania informuje o ewentualnych przeszkodach na drodze przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem nawet w warunkach ograniczonej widoczności (asystent martwego pola).

Fiat 500X S-Design kamera cofania

500X S-Design charakteryzuje się znakomitymi właściwościami jezdnymi i zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy, zarówno po drogach utwardzonych, jak i poza nimi. Jest to zasługą ramy nadwozia z wysoko wytrzymałej stali o dużej sztywności skrętnej, a także niezależnego zawieszenia wszystkich 4 kół z kolumnami MacPhersona.

500X S-Design podwozie i zawieszenie

Łatwe sterowanie wyborem trybu jazdy w zależności od potrzeb:

Auto: optymalny komfort jazdy i niskie zużycie paliwa
Sport: elastyczność silnika i maksymalna przyjemność z jazdy
All Weather: optymalny tryb do jazdy w trudnych warunkach pogodowych i na śliskiej nawierzchni

*Niedostępny z silnikami 1.6 e-TorQ

500X S-Design selektor trybu jazdy

Maksymalne bezpieczeństwo w 500X S-Design. Elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy pomaga opanować samochód w trakcie gwałtownych manewrów lub na śliskiej nawierzchni. System obejmuje także ASR/MSR, funkcję Hill Holder ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu, ABS+EBD, ERM i DST.

500X S-Design właściwości jezdne z ESC