Osiągi i bezpieczeństwo

Silnik benzynowy 1.4 MultiAir II o mocy 140 KM

W modelu 500X Off-Road Look zastosowano technologię MultiAir II drugiej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji wałka rozrządu umożliwia ona indywidualne sterowanie zaworami wlotu powietrza za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Specyficzna strategia jego pracy wpływa na optymalizację wydajności silnika, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa a także obniżając prędkość obrotową, przy której osiągany jest maksymalny moment obrotowy.

103

Moc maksymalna

kW (KM) przy obr./min

103 (140) przy 5000

230

Maksymalny moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

230 (23,5) przy 1750

190

Prędkość maksymalna

(km/h)

9,8

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

6,0

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

w cyklu miejskim 7,8 l (7,2 l*)

poza miastem 5,0 l (4,9 l*)

w cyklu mieszanym 6,0 l (5,7 l*)

139

Emisja CO2

(g/km)


139 (133*)

* Dane odnoszą się do wersji z automatyczną skrzynią biegów DCT

Norma emisji spalin

Euro 6

Samochód jest dostępny z

6-biegową manualną skrzynią biegów

Samochód jest dostępny z

6-biegową dwusprzęgłową (DDCT) automatyczną skrzynią biegów

Model dostępny w wersji z napędem

4x2

i systemem Traction+

Dodatkowa uwaga. Innowacyjna automatyczna skrzynia biegów DCT zapewnia ciągłe dostarczanie momentu obrotowego i przekazywanie napędu, bez utraty mocy podczas zmiany biegów.

Silnik benzynowy 1.4 MultiAir II o mocy 170 KM

W modelu 500X City Look zastosowano zastosowano technologię MultiAir II drugiej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji wałka rozrządu umożliwia ona indywidualne sterowanie zaworami wlotu powietrza za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Specyficzna strategia jego pracy wpływa na optymalizację wydajności silnika, zmniejszając jednocześnie zużycie paliwa a także obniżając prędkość obrotową, przy której osiągany jest maksymalny moment obrotowy.

125

Moc maksymalna

kW (KM) przy obr./min

125 (170) przy 5500

250

Maksymalny moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

250 (25,5) przy 2500

200

Prędkość maksymalna

(km/h)

8,6

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

6,7

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

w cyklu miejskim 8,5 l

poza miastem 5,7 l

w cyklu mieszanym 6,7 l

157

Emisja CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Samochód jest dostępny z

9-biegową dwusprzęgłową (DDCT) automatyczną skrzynią biegów

Model dostępny w wersji z napędem

4x4

UWAGA:
Elektronicznie sterowana 9-stopniowa skrzynia biegów zapewnia także większą szybkość reakcji, lepsze przyspieszenie i płynniejszą zmianę przełożeń przy jednoczesnej maksymalizacji przyjemności z jazdy i osiągów.

Silnik Diesla 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM

W modelu 500X Off-Road Look zastosowano technologię MultiJet II: innowacyjne wtryskiwacze umożliwiają obsługę nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii spalania, takich jak Injection Rate Shaping (IRS), wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

88

Moc maksymalna

kW (KM) przy obr./min

88 (120) przy 3750

320

Maksymalny moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

320 (32,6) przy 1750

186

Prędkość maksymalna

(km/h)

10,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

4,1

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

w cyklu miejskim 4,7 l

poza miastem 3,8 l

w cyklu mieszanym 4,1 l

109

Emisja CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Samochód jest dostępny z

6-biegową manualną skrzynią biegów

Model dostępny w wersji z napędem

4x2

i systemem Traction+

Silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM

W modelu 500X Off-Road Look zastosowano technologię MultiJet II: innowacyjne wtryskiwacze umożliwiają nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii spalania, takich jak Injection Rate Shaping (IRS), wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

103

Moc maksymalna

kW (KM) przy obr./min

103 (140) przy 4000

350

Maksymalny moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

350 (35,7) przy 1750

190

Prędkość maksymalna

(km/h)

9,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

4,9

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

w cyklu miejskim 5,8 l (6,5 l*)

poza miastem 4,4 l (4,9 l*)

w cyklu mieszanym 4,9  (5,5 l*)

130

Emisja CO2

(g/km)

130 (144*)




* Dane odnoszą się do wersji z automatyczną 9-biegową skrzynią przekładniową

Norma emisji spalin

Euro 6

Samochód jest dostępny z

6-biegową

manualną skrzynią biegów

Samochód jest dostępny z

9-biegowa automatyczna skrzynia biegów

Model dostępny w wersji z napędem

4x4

Dodatkowa uwaga.
Elektronicznie sterowana 9-stopniowa skrzynia biegów zapewnia także większą szybkość reakcji, lepsze przyspieszenie i płynniejszą zmianę przełożeń przy jednoczesnej maksymalizacji przyjemności z jazdy i osiągów.

Czujniki radarowe i wideo, wchodzące w skład systemu Brake Control, odnotowują zbyt dużą różnicę prędkości między Fiatem 500X Off-Road Look a pojazdem znajdującym się z przodu, zmniejszając w ten sposób potencjalne ryzyko kolizji. Jeśli kierowca nie podejmie działań, system automatycznie aktywuje hamulce, aby uniknąć kolizji lub przynajmniej ograniczyć jej skutki.

Fiat 500X Off-Road Look system Brake Control

Opcjonalny adaptacyjny tempomat w 500X Off-Road Look umożliwia zaprogramowanie prędkości jazdy i automatyczne utrzymywanie jej aż do końca podróży. Dzięki radarowi zamontowanemu w przedniej części samochodu system wykrywa inne pojazdy lub obiekty na tym samym pasie ruchu, automatycznie zmniejsza prędkość i utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu.

500X Off-Road Look system Blind Spot Assist

Fiat 500X Off-Road Look czuwa nad drogą za Ciebie — system sprawdza obecność pojazdów w miejscach krytycznych i ostrzega kierowcę światłem migającym w lusterkach bocznych oraz alarmem dźwiękowym.

500X Off-Road Look system Blind Spot Assist

System ten wkracza do akcji, jeśli kierujący Fiatem 500X Off-Road Look zacznie przez nieuwagę (czyli bez włączenia kierunkowskazu) zmieniać pas ruchu. W takiej sytuacji na tablicy rozdzielczej wyświetlane jest ostrzeżenie, a układ kierowniczy aktywnie wspomaga utrzymanie prawidłowego kierunku jazdy.

Fiat 500X Off-Road Look system Lane Assist

Z myślą o najwyższym poziomie bezpieczeństwa pasywnego w Fiacie 500X Off-Road Look zastosowano 6 poduszek powietrznych: przednie, boczne i kurtynowe.

Fiat 500X Off-Road Look 6 poduszek powietrznych

Fiat 500X Off-Road Look zapewnia pomoc podczas każdego wykonywanego manewru, a system wykrywania obiektów przecinających drogę cofania informuje kierowcę, kiedy może wyjechać tyłem z miejsca parkingowego — nawet gdy widoczność jest ograniczona.

Fiat 500X Off-Road Look kamera cofania

Nadwozie wykonane jest ze stali o wysokiej wytrzymałości i nadzwyczajnej sztywności skrętnej, a zaawansowany system zawieszenia 4 kół typu MacPherson sprawia, że 500X Off-Road Look doskonale trzyma się drogi i zapewnia przyjemność z jazdy zarówno na asfalcie, jak i w terenie.

500X Off-Road Look zawieszenie

Kierowca Fiata 500X Off-Road Look ma możliwość wyboru trybu jazdy w zależności od rodzaju podróży, w którą się wybiera.

Tryb Auto optymalizuje komfort jazdy Fiatem 500X Off-Road Look i zużycie paliwa
Tryb Sport odpowiada za płynny styl jazdy
Tryb Traction sprawdzi się podczas jazdy na śliskiej nawierzchni i w trudnym ternie; wykorzystuje napęd 4x2 z systemem Traction+ lub napęd 4x4, aby zapewnić możliwie najlepszą przyczepność.

*Niedostępny z silnikami 1.6 e-TorQ i 1.3 MultiJet

500X Off-Road Look selektortrybu jazdy

Nowoczesny – miejski crossover. Wysoki poziom bezpieczeństwa i nowoczesne rozwiązania. Fiat 500X Off-Road Look został wyposażony w elektroniczny system stabilizacji oraz najnowocześniejsze technologie, takie jak ASR/MSR, funkcję Hill Holder, ABS+EBD, DST i ERM.

500X Off-Road Look ESC