Osiągi i bezpieczeństwo

Silnik benzynowy 1.6 E-Torq o mocy 110 KM

Silniki benzynowe z systemem E-Torq w modelu 500X zapewniają wyjątkowo wysoką wartość momentu obrotowego i mocy przy każdej prędkości, a jednocześnie charakteryzują się niskim zużyciem paliwa i niską emisją spalin zgodną z normą Euro 6.

81

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

81 (110) przy 5500

152

Maksymalny moment obrotowy

Nm (kgm) przy obr./min

152 (15,5) przy 4500

180

Prędkość maksymalna

(km/h)

11,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s):

6,4

ZUŻYCIE PALIWA

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

Cykl miejski: 8,7 l

Cykl pozamiejski: 5,0 l

Cykl mieszany: 6,4 l

147

Emisja CO2

(g/km)

 

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

5-biegową manualną skrzynią biegów

Model dostępny w wersji z napędem

4x2

 

Silnik benzynowy 1.4 MultiAir II 140 KM

W modelu 500X Cross Look zastosowano technologię MultiAir II drugiej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji rozrządu umożliwia ona indywidualne sterowanie zaworami dolotowymi za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Specjalna strategia sterowania służy optymalizacji wydajności termodynamicznej pod kątem obniżenia zużycia paliwa i momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej.

140

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

140 (103) @ 5000

230

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

230 (23,5) @ 1750

190

Prędkość maksymalna

(km/h)

9,8

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

6,0

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

Cykl miejski: 7,8 l (7,2 l*)

Cykl pozamiejski: 5,0 l (4,9 l*)

Cykl mieszany: 6,0 l (5,7 l*)

139

Emisja CO2

(g/km)


139 (133*)

* Dane odnoszą się do wersji z automatyczną skrzynią biegów DCT

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

6-biegową przekładnią manualną

Dostępny z

automatyczną 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DDCT*

Dostępny z

napędem 4x2 z systemem Traction+

Dodatkowa uwaga.Innowacyjna dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów DCT zapewnia ciągłe dostarczanie momentu obrotowego i przekazywanie napędu bez utraty mocy podczas zmiany biegów.

Silnik benzynowy 1.4 MultiAir II 170 KM

W modelu 500X Cross Look zastosowano technologię MultiAir II drugiej generacji. Dzięki ulepszonej konstrukcji rozrządu umożliwia ona indywidualne sterowanie zaworami dolotowymi za pomocą systemu elektrohydraulicznego. Specjalna strategia sterowania służy optymalizacji wydajności termodynamicznej pod kątem obniżenia zużycia paliwa i momentu obrotowego przy niskiej prędkości obrotowej.

125

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

125 (170) @ 5500

250

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

250 (25,5) @ 2500

200

Prędkość maksymalna

(km/h)

8,6

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

6,7

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

Cykl miejski: 8,5 l

Cykl pozamiejski: 5,7 l

Cykl mieszany: 6,7 l

157

Emisja CO2

(g/km)

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

9-biegową przekładnią automatyczną

Dostępny w

wersji z napędem 4x4

UWAGA:
Elektronicznie sterowana 9‑biegowa przekładnia automatyczna zapewnia lepsze reakcje i przyspieszenie oraz płynniej zmienia biegi, maksymalizując przyjemność z jazdy i efektywność.

Silnik Diesla 2.0 MultiJet II 140 KM

W Fiacie 500X Cross Look zastosowano technologię MultiJet II: innowacyjne wtryskiwacze umożliwiają obsługę nawet 8 wtrysków na cykl, co optymalizuje spalanie, a wykorzystanie coraz bardziej wyrafinowanych technologii — takich jak Injection Rate Shaping (IRS) — wpływa na poprawę tego procesu, zapewniając jednocześnie cichszą pracę oraz mniejszą emisję spalin.

140

Moc maksymalna

KM (kW) przy obr./min

140 (103) @ 4000

350

Maks. moment obr.

Nm (kgm) przy obr./min

350 (35,7) @ 1750

190

Prędkość maksymalna

(km/h)

9,5

Przyspieszenie

0–100 km/h (s)

4,9

Zużycie paliwa

(l/100 km) Dyrektywa 2004/3/WE

Cykl miejski: 5,8 l (6,5*)

Cykl pozamiejski: 4,4 l (4,9*)

Cykl mieszany: 4,9 l (5,5*)

130

Emisja CO2

(g/km)

130 (144*)




*Dane dotyczą modelu z 9‑biegową przekładnią automatyczną

Norma emisji spalin

Euro 6

Dostępny z

9-biegową przekładnią automatyczną

Dostępny w

wersji z napędem 4x4

Dodatkowa uwaga.
Elektronicznie sterowana 9‑biegowa przekładnia automatyczna zapewnia lepsze reakcje i przyspieszenie oraz płynniej zmienia biegi, maksymalizując przyjemność z jazdy i efektywność.

System ostrzega kierowcę, jeżeli czujniki radarowe i wideo odnotują zbyt dużą różnicę prędkości między Fiatem 500X Cross Look a pojazdem poprzedzającym, czyli zagrożenie kolizją. Jeżeli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie, system automatycznie rozpocznie hamowanie, aby uniknąć zderzenia lub przynajmniej ograniczyć jego siłę.

Fiat 500X Urbal Look — Autonomous City Brake

Opcjonalny aktywny tempomat w modelu 500X Cross Look umożliwia zaprogramowanie prędkości jazdy i automatyczne utrzymywanie jej przez całą podróż. Ponadto dzięki radarowi na przedzie samochodu system wykrywa inne pojazdy, ruch lub obiekty na drodze i może automatycznie zmniejszyć prędkość lub zwiększyć bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego.

Uwaga.
Aktywny tempomat jest niedostępny z silnikami 1.3 Mjet, 1.6 eTorq

Fiat 500X Cross Look — aktywny tempomat

W 500X Cross Look „martwe pola” nie stanowią już problemu — system sprawdza obecność innych pojazdów w miejscach krytycznych, nawet podczas cofania, i ostrzega kierowcę światłem migającym w lusterkach bocznych oraz alarmem dźwiękowym.

500X Cross Look — asystent martwego pola

500X Cross Look troszczy się o bezpieczeństwo kierowcy: w przypadku wykrycia gwałtownej zmiany pasa ruchu nie sygnalizowanej kierunkowskazem w zestawie wskaźników pojawi się stosowne ostrzeżenie, a układ kierowniczy będzie stawiał większy opór przy próbie obrócenia kierownicy w nieodpowiednią stronę.

Fiat 500X Cross Look — asystent pasa ruchu

Fiat 500X Cross Look pomaga przy wykonywaniu każdego manewru, a system wykrywania obiektów przecinających drogę cofania informuje kierowcę, kiedy może wyjechać tyłem z miejsca parkingowego — nawet w przypadku ograniczonej widoczności.

Fiat 500X Cross Look — kamera cofania

Nadwozie jest wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości i charakteryzuje się dużą sztywnością skrętną, a zawieszenie wszystkich 4 kół typu MacPherson sprawia, że 500X Cross Look ma doskonałe właściwości jezdne, zapewniające jeszcze większą przyjemność z prowadzenia samochodu. Na drodze i w terenie.

500X City Cross — podwozie i zawieszenie

500X Cross Look pozwala wybrać tryb jazdy w zależności od rodzaju drogi

Auto: optymalny komfort i niskie zużycie paliwa
Sport: elastyczność i maksymalna przyjemność z jazdy
Traction:optymalny tryb do jazdy na śliskiej nawierzchni i w trudnym terenie; wykorzystuje napęd 4x2 z systemem Traction+ lub napęd 4x4, aby zapewnić możliwie najlepszą przyczepność

* Dostępny tylko w wersjach z napędem 4x4

500X Cross Look — selektor trybu napędu

Fiat 500X Cross Look został wyposażony w elektroniczny układ stabilizujący tor jazdy oraz najnowocześniejsze technologie, takie jak ASR/MSR, funkcja Hill Holder, ABS+EBD, DST i ERM.

500X Cross Look — ESC, prowadzenie