Tytuł „Ecobest 2013” dla „Programu Metanowego” Fiata.

17 lutego 2014

  • Gianluca Italia, szef marki Fiat na obszar EMEA na specjalnej uroczystości w Warszawie odebrał prestiżową nagrodę w dziedzinie ekologii branży motoryzacyjnej.
  • Wg międzynarodowego jury Autobest" promowany przez Fiata „Methane Programme" to dzisiaj najprostsze i optymalne pod względem kosztów rozwiązanie najmniejszego oddziaływania na środowisko naturalne spośród dostępnych obecnie paliw.
  • Fiat Group - od ponad 15 lat i ze sprzedażą rzędu 600.000 samochodów i pojazdów użytkowych Natural Power - liderem wśród europejskich producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) w zakresie pojazdów napędzanych metanem.
  • W centrum uwagi „Programu Metanowego" Innowacyjny 80-konny 0.9 TwinAir Turbo Dual Fuel - uznany za „Najlepszy Silnik Ekologiczny Roku 2013" w technice MultiAir, Turbo i downsizingu TwinAir przystosowanej do paliwa metanowego.

Podczas specjalnej uroczystości, która odbyła się 14 lutego 2014 r. w Warszawie, nagrodę „Ecobest 2013" dla „Programu Metanowego" firmy Fiat odebrał Gianluca Italia, szef marki Fiat na obszar EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Ustanowiona 12 lat temu, pierwsza europejska nagroda dedykowana produktom i technologiom ekologicznym w branży motoryzacyjnej „Ecobest" przyznawana jest przez jury 15 dziennikarzy-specjalistów z 15 krajów Europy, które liczą łącznie ponad 300 mln mieszkańców: Bułgarii, Cypru, Chorwacji, Grecji, Macedonii, Polski, Republiki Czech, Rumunii, Federacji Rosyjskiej, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji, Ukrainy oraz Węgier.

Według międzynarodowego jury „Autobest" promowany przez Fiata program „Methane Programme" jest dzisiaj najprostszym i optymalnym po względem kosztów rozwiązaniem możliwie najmniejszego oddziaływania na środowisko naturalne spośród obecnie dostępnych paliw. To także istotne potwierdzenie zaangażowania firmy Fiat w proces badań nad skutecznymi i powszechnie dostępnymi rozwiązaniami technologicznymi w celu osiągnięcia jak największych korzyści nie tylko ekologicznych, ale i ekonomicznych.

W tematyce paliw alternatywnych Fiat uważa, że silniki „na metan" stanowią obecnie optymalną metodę w zakresie redukcji zanieczyszczenia atmosfery oraz emisji CO2 na obszarach miejskich. Zaletą jednostek napędowych spalających paliwo metanowe jest ograniczenie do minimum emisji najbardziej szkodliwych substancji, m.in. cząstek stałych, tlenków azotu i najbardziej agresywnych węglowodorów, które powodują powstawanie jeszcze innych zanieczyszczeń powietrza. W porównaniu do silników benzynowych jednostki te generują o 23% mniej dwutlenku węgla, tak więc można śmiało stwierdzić, że metan jest obecnie najczystszym i najtańszym paliwem mogącym napędzać pojazdy mechaniczne oraz potencjalnym paliwem odnawialnym, gdy rozwinie się produkcja bio-metanu.

Fiat Group od ponad 15 już lat jest liderem wśród europejskich producentów oryginalnego wyposażenia (OEM) w zakresie taboru napędzanego metanem, na potrzeby licznej Klienteli, w tym użytkowników profesjonalnych/komercyjnych, najszerszy wybór dwupaliwowych pojazdów przyjaznych środowisku (metan/benzyna). Począwszy od 1997 roku sprzedaż samochodów osobowych i użytkowych Natural Power produkcji Grupy Fiat wyniosła już około  600.000 sztuk.

W centrum uwagi „Programu  Metanowego" Fiata znajduje się innowacyjna jednostka 0.9 TwinAir Turbo Dual Fuel o mocy 80 KM uznana za „Najlepszy Silnik Ekologiczny Roku 2013" w jednej z dwunastu kategorii prestiżowego konkursu „International Engine of the Year Awards". Dostępny na wyposażeniu samochodów Fiat Panda i gamy modelowej Fiat 500L  nowy "dwucylindrowiec"  łączy  innowacyjne technologie MultiAir, Turbo i downsizingu TwinAir w sposób odpowiedni do spalania paliwa metanowego.

Technologia TwinAir Turbo jest metodą na przyjazny stosunek do środowiska naturalnego bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy czy mocy napędu. Świadczy o tym moc maksymalna 80 KM (59 kW) przy 5500 obr/min i moment 140 Nm przy zaledwie 2500 obr/min oraz obniżony poziom zużycia paliwa i emisji spalin: przykładowe wartości dla Fiata Pandy TwinAir Turbo Natural Power wynoszą odpowiednio - 3,1 kg metanu/100 km oraz emisja CO 2  w wysokości 86g/km (cykl mieszany).

 
Natural Power