Rafał Majka zwycięża w 71. Tour de Pologne i zdobywa nagrodę główną - Fiata 500L Trekking.

11 sierpnia 2014

  • Po 11 latach zwycięstwo Polaka w klasyfikacji generalnej Tour de Pologne.
  • Fiat 500L Trekking nagrodą główną i Oficjalnym Samochodem 71. Tour de Pologne.
  • FIAT po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce.
  • 50 samochodów Grupy Fiat-Chrysler przekazanych organizatorowi do obsługi wyścigu.

Rafał Majka (Tinkoff-Saxo) wygrał 71.Tour de Pologne UCI World Tour.
Na ostatnim etapie, jeździe indywidualnej na czas w Krakowie, najszybszy był Belg Kristof Wandewalle. Polak zajął trzynaste miejsce i to wystarczyło do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej i zdobycia nagrody głównej tegorocznego Tour de Pologne, Fiata 500L Trekking.

Przed sobotnią jazdą indywidualną na czas Rafał Majka prowadził z przewagą 18 sekund nad Benatem Intxaustim i 22 sekund nad innym kolarzem, Movistaru Ionem Izagirre.
Kolarze mieli do pokonania rundę o długości 25 kilometrów. Startowali na Rynku Głównym w Krakowie, jechali do Wieliczki i wracali na Rynek. Towarzyszyła im upalna pogoda, temperatura sięgała 30 stopni.

Kibice, którzy tłumnie zebrali się na krakowskim Rynku czekali na pojedynek Izagirre i Majki i kiedy Majka wjechał na Rynek przy niesamowitym dopingu kobiców, wiadomo było, że nie da sobie odebrać żółtej koszulki. Wpadł na metę potwornie zmęczony, ale także bardzo szczęśliwy. Wygrał klasyfikację generalną SKANDIA z 8 sekundami przewagi nad Izagirre i 22 nad Intxaustim oraz zdobył Nagrodę Główną, Fiata 500L Trekking.
Świetne piąte miejsce zajął Przemysław Niemiec (Lampre-Merida), a jedenasty był Marek Rutkiewicz (CCC Polsat Polkowice).
Klasyfikację Najlepszy Góral TAURON wygrał Maciej Paterski (CCC Polsat Polkowice), w klasyfikacji Najaktywniejszy Kolarz LOTTO triumfował Matthias Krizek, w klasyfikacji punktowej LANG TEAM zwyciężył Jauheni Hutarowicz, a klasyfikację Najlepszy Polak LOTOS wygrał Rafał Majka.

Po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce był FIAT. W tym roku w ramach współpracy Grupa Fiat-Chrysler  przekazała organizatorowi do obsługi wyścigu 50 samochodów, które służyły do zabezpieczenia trasy prowadzącej z Gdańska do Krakowa, z przejazdem przez Tatry Wysokie.

Oficjalnym samochodem 71. Tour de Pologne, był Fiat 500L Trekking - duży, rodzinny crossover z podwyższonym zawieszeniem, z masywnymi zderzakami i osłonami bocznymi w stylu „off-roadowym" oraz 17-calowymi felgami. Trekking w udany sposób łączy wymiary małego samochodu miejskiego z niezwykle obszernym wnętrzem charakterystycznym dla wyższych segmentów. Doskonałą widoczność zapewnia duża powierzchnia szyb, a liczne systemy zarządzania przestrzenią służą wygodzie podróżujących. Auto jest wyposażone w unikalny system Traction+, który współpracuje z układami ESP i ASR, poprawiając trakcję na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takich jak błoto, szuter czy śnieg. Za bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów odpowiada sześć montowanych w standardzie poduszek powietrznych oraz zaawansowane systemy ERM (zapobiegający dachowaniu), Dynamicznej Kontroli Skrętu oraz City Break Control. Auto jest zdobywcą tytułu „Best in Class" i pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Fiat 500L Trekking występuje w wariantach wyposażenia aż pięciu ekologicznych jednostek napędowych do wyboru: dynamicznym i oszczędnym 1.4 T-Jet 16v 120 KM, sprawdzonym i niezawodnym 1.4 16v 95 KM, nowoczesnym, turbodoładowanym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM i dwoma ekonomicznymi MultiJet II: 1.6 105 KM i 1.6 120 KM. Trekking jest jednym z trzech modeli tworzących stylową rodzinę 500L (obok minivana 500L i 7-osobowego 500L Living) i w wersji Lite napędzanej 95-konnym silnikiem 1.4 16v kosztuje już od 57 900 zł.