Fiat Group Automobiles w piątej edycji „NGVA Europe”.

8 lipca 2014

  • Podczas imprezy organizowanej przez NGVA (Natural Gas Vehicle Association), odbywającej się w Brukseli od 7 do 10 lipca, Fiat umacnia swoją pozycję lidera w branży samochodów zasilanych gazem ziemnym.
  • Gotowe do jazd próbnych są wersje Natural Power Fiata Punto i Fiata Doblò Cargo, reprezentujące najszerszą dostępną w Europie gamę bi-fuel (metan/benzyna).
  • Od 1997 roku aż po dziś, Fiat sprzedał ponad 600.000 samochodów osobowych i dostawczych w wersji Natural Power.
  • Możliwość przetestowania również Fiata Pandy Natural Power wyposażonego w silnik TwinAir Turbo zasilanego metanem - „Best Green Engine of the Year 2013", który łączy zalety ekologiczne płynące z zasilania metanem z mocą oraz przyjemnością jazdy gwarantowaną przez technologię Turbo TwinAir.

Fiat Group Automobiles jest obecny ze swoim stoiskiem na wystawie „NGV Europe International Show and Workshops" w Brukseli, trwającej od 7 do 10 lipca.

Piąta edycja imprezy jest organizowana przez NGVA Europe (European Natural and bio Gas Vehicles Association), Europejskie Stowarzyszenie Pojazdów Zasilanych Gazem Ziemnym, które skupia czołowe przedsiębiorstwa europejskie, wśród których znajduje się FGA, a którego misją jest rozwijanie zrównoważonego i korzystnego rynku dla tego typu pojazdów w całej Europie.

Fiat Group Automobiles zdecydował się również objąć funkcję „złotego" sponsora imprezy, potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważony transport, zarówno, by przyczynić się do rozpowszechnienia użytkowania metanu, jak i przedstawić szerszej publiczności bardziej ekologiczne rozwiązania, które już teraz pojawiają się rynku. Jakiś konkretny przykład? Trzy egzemplarze uczestniczące w teście: Fiat Punto 1.4 Fire Natural Power (70 KM i 115 g/km CO2), Doblò 1.4 T-Jet Natural Power (120 KM i 134 g/km CO2) oraz Panda 0.9 TwinAir Turbo Metan (80 KM i 86 g/km CO2). Wyróżniony tytułem „Best Green Engine of the Year 2013" i dostępny w modelach Fiat 500L i 500L Living, silnik ten łączy technologie MultiAir, turbo i „downsizingu" z technologiami zasilania metanem.

W porównaniu do wersji benzynowej, ten rewolucyjny, dwucylindrowy silnik bi-fuel posiada specyficzne elementy układu zasilania, takie jak: kolektor ssący, wtryskiwacze, elektroniczny system sterowania silnikiem oraz gniazda zaworowe o specjalnej geometrii, wykonane z wytrzymałych materiałów. To doskonałe połączenie wszystkich komponentów z najbardziej zaawansowanymi technologiami, takimi jak system MultiAir i turbosprężarka, oprócz tego, że gwarantuje maksymalną niezawodność, to nie wpływa w żaden sposób na osłabienie osiągów i sterowności samochodu, kiedy napędzany jest on metanem.

Wśród bogatego programu warsztatów, okrągłych stołów oraz konferencji, na pierwszy plan wysuwa się wystąpienie Massimo Ferrera (EMEA Powertrain Engineering, Research & Technology - Alternative Fuels) oraz Maurizio Consalvo (EMEA Product Planning, Head of 2020 project). Ten ostatni, 8 lipca uczestniczyć będzie w warsztatach „Successful policies" i przedstawi bogate doświadczenia Fiata na rynku włoskim i europejskim w produkcji samochodów zasilanych metanem, podkreślając znaczenie zintegrowanego podejścia, które obejmuje zarówno przemysł, jak i instytucje, do zapewnienia rozwoju tej kluczowej dla zrównoważonego rozwoju technologii.

9 lipca wystąpi natomiast Massimo Ferrera, który na warsztatach „Vehicles & Engines Technologies" skoncentruje się na postępie technologicznym, który wyprowadził Fiata na pozycję aktualnego lidera tej branży oraz na dalszych pracach badawczo-rozwojowych, takich jak na przykład prace nad biogazem, dzięki którym metan będzie przynosił korzyści analogiczne do tych, płynących z energii produkowanej przez odnawialne źródła.

Fiat uważa, że na polu alternatywnych paliw silniki metanowe są aktualnie najwłaściwszym wyborem technologicznym, przyczyniającym się do redukcji zanieczyszczeń w rejonach miejskich i do zmniejszenia emisji spalin. Silniki zasilane metanem redukują do minimum najbardziej szkodliwe spaliny, takie jak cząstki stałe (zredukowane praktycznie do zera), tlenki azotu i węglowodory, które powodują tworzenie się innych zanieczyszczeń. Poza tym, w porównaniu do silników benzynowych o 23% zmniejszona jest emisja CO2. Tak więc metan jest najczystszym i najbardziej ekonomicznym paliwem dostępnym na dzień dzisiejszy, a oprócz tego jest potencjalnie odnawialnym źródłem, dzięki rozwojowi prac nad biogazem.

Od ponad 15 lat, Grupa Fiat jest głównym europejskim producentem samochodów zasilanych metanem (OEM), jedynym oferującym najszerszą gamę pojazdów przyjaznych dla środowiska z zasilaniem bi-fuel (metan/benzyna), który spełnia oczekiwania szerokiej rzeszy Klientów, w tym tych z branży dostawczej: od 1997 roku do dzisiaj Fiat sprzedał ponad 600 tysięcy samochodów osobowych i dostawczych w wersji Natural Power.