Marka Fiat triumfuje na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności „Cannes Lions”.

27 czerwca 2014

  • 7 "Lwów" przyznanych projektom reklamowym opracowanym przez Fiata na całym świecie: to rekord dla marki, która zwycięża swoimi kampaniami zrealizowanymi w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), LATAM (Ameryka Łacińska) i NAFTA (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada).
  • Transmitowany w wielu krajach europejskich i poświęcony Fiatowi 500 Cult spot reklamowy „Yacht" zdobywa brązowego „Lwa" w kategorii „Film" i jest dostępny na kanale You Tube Fiata
  • Gwiazdą filmu jest topowa wersja gamy kultowej „Pięćsetki", przedstawiona jako mały klejnot dostępny dla wszystkich.
  • Sukces odniesiony w Cannes pieczętuje Srebro zdobyte przez Fiata USA oraz 5 „Lwów" - złoty, dwa srebrne i dwa brązowe - zdobyte przez Fiata Brazylia.

Niedawno zakończył się „Cannes Lions" - Międzynarodowy Festiwal Kreatywności - który każdego roku nagradza najbardziej kreatywne i innowacyjne kampanie reklamowe na świecie.

Goszczące w prestiżowym „Palais des Festivals et des Congrès" w Cannes we Francji, trwające tydzień wydarzenie przyciągnęło pochodzących z 90 krajów 9 000 profesjonalistów z dziedziny reklamy, wzornictwa i marketingu, uczestniczących w ramach tego przeglądu w licznych seminariach, warsztatach i kursach master.

Kluczowym momentem imprezy było bez wątpienia przyznanie „Lions Awards" - zgodnie z zasadami kwalifikacji olimpijskich (złoto, srebro, brąz) - które przyznano w poszczególnych kategoriach, na które podzielony jest konkurs, najlepszym kampaniom reklamowym na szczeblu międzynarodowym.

W edycji 2014 marka Fiat zdobyła 7 "Lwów" - jest to rekord brandu w tym prestiżowym konkursie, z akcjami reklamowymi prowadzonymi w trzech różnych regionach: EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), LATAM (Ameryka Łacińska) i NAFTA (Stany Zjednoczone, Meksyk i Kanada).

W regionie EMEA spot reklamowy poświęcony Fiatowi 500 Cult - zatytułowany „Yacht" - zdobył brąz w kategorii „Motoryzacja" (jednej z części, na które podzielona jest kategoria „Film"), do której było zgłoszonych 10 kampanii, a tylko 6 zostało nagrodzonych (3 srebra i 3 brązy). Zrealizowany przez agencję Leo Burnett, w reżyserii Ago Panini, film był emitowany w Europie, podkreślając jakość nowiusieńkiej 500 Cult, małego klejnotu, przystępnego dla wszystkich, który - jak pokazuje spot- może być zarówno samochodem „premium", jak i „przystępnym dla wszystkich". I rzeczywiście, pierwsze ujęcia samochodu zachęcają, by cieszyć się małymi rzeczami z codziennego życia, pozostawiając na boku symbole statusu, by później dotrzeć do zaskakującego finału, który odsłania nowego i niepokornego ducha kultowej „Pięćsetki".

Dostępny na oficjalnej stronie You Tube Fiat, film w jasny sposób pokazuje zalety 500 Cult, topowej wersji (sedan i kabrio), która łączy w sobie to, co najlepsze z nowości wprowadzonych przez gamę 2014, oferując wyjątkowy styl, nowoczesne wyposażenie technologiczne (takie jak zestaw głośnomówiący Blue&Me z Bluetooth oraz automatyczna klimatyzacja w standardzie) oraz osiągi dla najbardziej wymagającego i pedantycznego Klienta Fiata 500 MY 2014. Pośród największych nowości - dobrze widoczny w reklamie innowacyjny zestaw wskaźników z 7- calowym wyświetlaczem TFT, który udostępnia wszystkie informacje przydatne dla kierowcy i pokazuje jeszcze raz „trendsetterskiego" ducha modelu, ikony będącej zawsze o krok z przodu.

Wraz z Brązem za spot poświęcony 500 Cult, marka Fiat zdobyła 6 innych „Lwów". W kategorii Outdoor, otrzymała srebrnego „Lwa" za kampanię "FIATski", zrealizowaną przez Fiata USA we współpracy z agencją "The Richards Group, Dallas", zapowiadającą nadejście modelu Fiat 500 do Stanów Zjednoczonych: zanurzające się w morzu we Włoszech, żeby później wynurzyć się na amerykańskim wybrzeżu, „Pięćsetki" zostały przekształcone na dużej mocy „watercrafty", aby ożywić wielkie, letnie imprezy, takie jak dotarcie do Miami statku rejsowego „MSC Divina" po pierwszym przepłynięciu oceanu lub dotarcie do portu San Francisco przy okazji Pucharu Ameryki. Niesamowite 500 „watercrafty" zostały również dostrzeżone w Huntington Beach (Kalifornia), siedzibie „Vans U.S. Open of Surfing" oraz na rzece w Chicago podczas festiwalu muzycznego Lollapalooza.

Wreszcie, Fiat Brazylia zatriumfował, odbierając 5 nagród: kampania „Vem pra Rua Campaign"- opracowana przez agencję Leo Burnett Tailor Made z São Paulo, na temat odpowiedzialności społecznej na drodze, zdobyła srebrnego „Lwa" w kategorii „Radio" oraz dwa Brązy odpowiednio w kategorii „Brand Content" i „Print".

To nie wszystko. Platforma cyfrowa „Fiat Live Store", zrealizowana we współpracy z Agênciaclick Isobar, São Paulo - jedyny na świecie projekt on line, który umożliwia połączenie interaktywne i w rzeczywistym czasie, pomiędzy klientami i technikami Fiata - zdobył brązowego „Lwa" w kategorii „Media" oraz „Lwa" w kategorii Innowacja (to pierwsze wyróżnienie dla brazylijskiej spółki).