Ogólnopolskie spotkanie miłośników włoskiej motoryzacji Forza Italia 2014 za nami.

17 września 2014

  • Przeszło dwieście samochodów i tysiąc uczestników czwartej edycji Festiwalu Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia, który w minioną sobotę odbył się w Rozalinie pod Warszawą.
  • Na zlocie obecne kultowe włoskie klasyki oraz współczesne modele: Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku, przygotowana do rajdów Fulvia 1.3 Coupé Monte Carlo z 1972 roku, Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku oraz wersje coupé - GT Bertone, Alfa Romeo 4C w wersji Launch Edition czy Ferrari 328 GTS.
  • Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku uhonorowana tytułem „Pojazd Zlotu Forza Italia 2014".
  • Patronem wydarzenia FCA Poland S.A., którego na zlocie reprezentowała firma CARSERWIS, warszawski Dealer marek Grupy FIAT CHRYSLER.

Przeszło dwieście samochodów i tysiąc osób zgromadził Festiwal Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia, który w minioną sobotę odbył się w Zespole Pałacowo-Parkowym w Rozalinie pod Warszawą. Było to już czwarte spotkanie właścicieli włoskich aut zrzeszonych w polskich klubach i na forach internetowych. Wydarzeniu patronował Fiat Auto Poland, którego na zlocie reprezentowała firma CARSERWIS, warszawski Dealer marek Grupy FIAT-CHRYSLER.

Coroczne spotkania miłośników włoskiej motoryzacji i kultury organizowane przez klub ForzaItalia.pl przyzwyczaiły uczestników do wysokiego poziomu imprezy, słonecznej pogody, różnorodności atrakcji, a nade wszystko do obecności pięknych i unikalnych włoskich maszyn. Nie inaczej było w tym roku. Na terenie parku przylegającego do XIX-wiecznego pałacyku, zaprojektowanego przez polskiego architekta o włoskich korzeniach, Henryka Marconiego, zostały zgromadzone istne perełki motoryzacji pochodzące z Półwyspu Apenińskiego. Absolutnym unikatem okazała się Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku. Towarzyszyła jej druga Fulvia - przygotowana do rajdów wersja 1.3 Coupé Monte Carlo z 1972 roku, którą właściciel regularnie startuje w rajdach pojazdów zabytkowych. Jak zwykle silna była reprezentacja samochodów marki Alfa Romeo. Miłośnicy klasyki mogli zachwycić się wspaniałą Giulią Spider z 1964 roku oraz jej siostrzanymi wersjami z nadwoziem coupé - GT Bertone. Wśród nieco młodszych klasyków nie zabrakło modeli 164, w tym pierwszego na świecie egzemplarza odmiany Q4 (prototyp zbudowany w zakładach Steyr-Puch). Dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C (w tym jeden w wersji Launch Edition) wzbudząły większe zainteresowanie niż zaparkowane nieopodal Lamborghini Gallardo LP560-4. Na zlocie pojawił się także „przedstawiciel" marki z Maranello - Ferrari 328 GTS. Również miłośnicy jednośladów nie byli zawiedzeni - licznie stawili się właściciele wyczynowych Ducati, Moto Guzzi, Aprillii oraz uroczych skuterów Vespa i Lambretta.

Jak zwykle organizatorzy zadbali o atrakcje, które nie pozwalały uczestnikom na nudę. Cześć załóg wzięła udział w rajdzie turystyczno-nawigacyjnym, podczas którego musiała zmierzyć się z podchwytliwymi pytaniami dotyczącymi różnych miejsc na trasie. Ponadto zorganizowane zostały niełatwe konkursy wiedzy o Włoszech oraz o włoskiej motoryzacji. Rywalizacja nie towarzyszyła za to warsztatom makaronowym, gdzie pod okiem szefa kuchni włoskiej restauracji „Incanto" można było własnoręcznie przygotować świeżą „pastę". Urodzinowa impreza magazynu „La Rivista" zapewniła miłośnikom Włoch trochę magii rodem z Italii. I to dosłownie, bowiem tematem przewodnim były włoskie przesądy i... czary! Stąd też odbyły się warsztaty tańca tarantella, który, jak wierzono przed wiekami, odczyniał uroki. Inną muzyczną atrakcją był koncert nadarzyńskiej orkiestry dętej, uważanej za jedną z najlepszych w Europie. Wśród repertuaru wykonanego przez muzyków nie zabrakło najpopularniejszych włoskich przebojów.

Uczestnicy, dla których głównym powodem przybycia na zlot była motoryzacja, wzięli udział w wykładach, podczas których można było zapoznać się z historią obchodzącego w tym roku swoje 60. urodziny modelu Alfa Romeo Giulietta, oraz posłuchać o odbywającym się od 1929 roku konkursie elegancji Villa d'Este nad jeziorem Como.

Największą atrakcją spotkania był jednak konkurs elegancji, podczas którego uczestnicy mogli zaprezentować swoje maszyny i siebie, bowiem niektórzy przygotowali się do tego wyjątkowo starannie, dobierając odpowiednie stroje - w pamięci szczególnie zapadła replika oryginalnego kombinezonu pracownika fabryki Lambretta. Jury, w składzie którego zasiedli: panie Anna Molgo reprezentująca Pałac Rozalin i Julia Wollner z magazynu „La Rivista" oraz panowie Marek Babiński z firmy CARSERWIS i Paweł Boruta z Ducati Polska, wyłoniło „Pojazd Zlotu Forza Italia 2014". Została nim Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku. Wyróżnienia otrzymały natomiast Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku oraz skuter Lambretta.

Jak co roku imprezę można zaliczyć do bardzo udanych, o czym świadczyły uśmiechy na twarzach uczestników, oraz gromkie brawa, jakimi nagrodzili oni organizatorów z klubu ForzaItalia.pl. Poziom imprezy z roku na rok wzrasta, a organizatorom sprzyja nawet pogoda, bo wielu jest przekonanych, że to właśnie z powodu wydarzenia Forza Italia 2014 w połowie września do Polski wróciło lato.

***

Inicjatywa ForzaItalia.pl powstała w celu integracji polskiego środowiska sympatyków włoskich pojazdów. Jej założyciele śledzą działania zagranicznych stowarzyszeń, a najciekawsze z nich promują w kraju. Od czterech lat organizują także regularne zloty, które dzięki wzorowej organizacji i unikatowej atmosferze urosły już do rangi prawdziwego święta włoskiej motoryzacji. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej http://forzaitalia.pl/.

 

Powiązane informacje

Dominacja samochodów Grupy FIAT - CHRYSLER w Plebiscycie „BEST CARS 2014” magazynu „Auto Motor i Sport”.

Samochody Grupy FIAT-CHRYSLER zdominowały 20. edycję Plebiscytu „BEST CARS 2014" zorganizowanego przez miesięcznik „Auto Motor i Sport".

2014-02-24

1 000 000 Fiatów 500 wyprodukowanych w Tychach i Toluca.

Z linii produkcyjnej FCA Poland S.A. zjechał milionowy egzemplarz Fiata 500. Ten model-ikona został wprowadzony na rynek w roku 2007 i sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata -  począwszy od Włoch, przez Brazylię, Republikę Południowej Afryki i Japonię, aż po Stany Zjednoczone i rynki Bliskiego Wschodu. Od roku 2011 jego produkcja odbywa się także w meksykańskiej fabryce Toluca. 

2012-11-19

Fiat Auto Poland S.A. już 20 lat na gospodarczej mapie Polski.

Z wielu przełomowych dat w ponad 90-letniej historii Fiata w Polsce, bez wahania można wskazać dwie, chyba najważniejsze. Pierwsza to rok 1921, kiedy w Warszawie położono kamień węgielny pod budowę pierwszej poza granicami Włoch fabryki Fiata, jak zapisano w dokumentach „na chwałę i pożytek przemysłu polskiego". Od tego momentu...

2012-05-28

Prezydent Republiki Serbii, Boris Tadić, odwiedził stoisko Fiata na Salonie Samochodowym w Genewie.

Dziś, na 82. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, stoisko firmy Fiat odwiedził Prezydent Republiki Serbii, Boris Tadić wraz z towarzyszącą delegacją rządową, na czele której stał Minister Gospodarki, Nebojša Ćirić.

2012-03-06

Fiat w gronie najbardziej pożądanych marek świata.

W opiniach Konsumentów marka Fiat odnotowała jeden z największych wzrostów pod względem chęci posiadania. Tak wynika z najnowszego rankingu „Brand Desire 2012" opublikowanego przez należącą do M&C Saatchi firmę konsultingową Clear.

2012-02-16