Marka Fiat Głównym Sponsorem włoskiej reprezentacji w koszykówce.

30 października 2014

  • W latach 2014-2016 marka Fiat będzie towarzyszyła Włoskiej Federacji Koszykówki, wspierając męską, żeńską i młodzieżową reprezentację narodową Włoch.
  • Wspólne wartości, takie jak praca w zespole, pasja, odwaga i determinacja, leżą u podstaw tej wyjątkowej współpracy.
  • Fiat Freemont Oficjalnym Samochodem reprezentacji narodowej Włoch podczas meczów i zgrupowań.
  • Kontynuacja partnerstwa pomiędzy Fiatem a drużyną narodową Włoch rozpoczętego w roku 2012, kiedy marka została Oficjalnym Partnerem reprezentacji.

Po dwuletnim wspieraniu reprezentacji w latach 2012-2014 w charakterze Oficjalnego Partnera, marka Fiat została teraz Głównym Sponsorem włoskiej reprezentacji w koszykówce na lata 2014-2016.
Komunikat ten został podany do wiadomości dzisiaj przy okazji „Media Day", zorganizowanego w Mediolanie przez Włoską Federację Koszykówki (FIP) w siedzibie Edison S.p.A., drugiego prestiżowego sponsora FIP.

Logo Fiat pojawi się w trakcie trzyletniego sponsoringu zarówno na spodenkach męskiej, żeńskiej i młodzieżowej reprezentacji, jak i na banerach reklamowych rozwieszonych wokół boiska podczas rozgrywek, w strefie dedykowanej mediom oraz w kampaniach komunikacyjnych Włoskiej Federacji Koszykówki.
Umowa przewiduje dodatkowe inicjatywy dedykowane wszystkim fanom koszykówki, począwszy od najbliższych konkursów, w których nagrodą będzie przeżycie z bliska emocji meczu na ławce zarezerwowanej dla reprezentacji.
Współpraca między Fiatem a FIP przewiduje również szerokie wykorzystanie kanałów społecznościowych i platform cyfrowych do publikowania filmów i zdjęć sportowców włoskich za kierownicą samochodów Fiat. Chodzi zatem o wszechstronny sponsoring, który umacnia uprzywilejowane partnerstwo między grupą Fiat a włoską koszykówką, o czym świadczy wsparcie udzielone w 2012 roku trzem ważnym imprezom ligi koszykówki Serii A: „Final Eight", „All Star Game" oraz Superpucharu Włoch w koszykówce.

Należy podkreślić, że podobnie jak w poprzednich latach, marka Fiat udostępni reprezentacji model Freemont do korzystania podczas oficjalnych rozgrywek, meczów towarzyskich oraz organizacji obozów kondycyjno-treningowych.
Stworzony z myślą o spełnianiu oczekiwań i potrzeb - Fiat Freemont - „zdolny jest stawić czoła" sytuacjom codziennych wyzwań. To zasługa jego niezwykłej funkcjonalności, pozwalającej „odpowiedzieć" różnorodnym wymaganiom zarówno nowoczesnej rodziny, jak i użytkowników poszukujących samochodu obszernego, komfortowego i wszechstronnego pod kątem dostosowania do tempa życia każdego dnia, ale i sportowego weekendowego „wypadu" za miasto. Są to właśnie składowe sukcesu handlowego Fiata Freemont we Włoszech: to najlepiej sprzedający się siedmioosobowy samochód we Włoszech od 35 miesięcy z rzędu.

Prymat modelu Fiata jest rezultatem konceptu produktu łączącego wszystkie mocne strony samochodu typu SUV - aktywny system napędu na cztery koła typu „On Demand" (w miarę potrzeby) sterowany elektronicznie, zapewniający osiągi terenowe, z większą skutecznością w codziennym użytkowaniu - z najlepszymi parametrami samochodu typu MPV : 7 pełnowymiarowych miejsc, 32 możliwe konfiguracje foteli, 25 schowków o łącznej pojemności 140 litrów i maksymalna pojemność bagażnika wynosząca 1.500 litrów przy złożonych fotelach drugiego i trzeciego rzędu. Właśnie ta maksymalna konfiguracja jest idealna dla sportu, jakim jest koszykówka. Umożliwia bowiem drużynie koszykarskiej wygodną podróż i załadowanie całego niezbędnego sprzętu. Dodatkową zaletą Freemonta jest silnik 2.0 Multijet II generacji o mocy 140 KM i 170 KM zapewniający świetne osiągi i oszczędne zużycie paliwa.
Do końca roku oferta wzbogaci się o nową topową wersję gamy - Cross - wyróżniającą się wyjątkowym wyglądem i bogatym wyposażeniem w standardzie.

Sponsorowanie Włoskiej Reprezentacji Koszykówki jeszcze raz potwierdza silny związek pomiędzy Fiatem a światem sportu: przy różnych okazjach marka łączyła swój wizerunek z wieloma dyscyplinami uprawianymi na różnych poziomach, począwszy od piłki nożnej i koszykówki, gdzie marka Fiat jest Głównym Sponsorem, po wyścigi, lekkoatletykę oraz sporty zimowe.
Fiat od zawsze wierzył w sport włoski i w jego wartości edukacyjne i prozdrowotne: stąd wybór, aby zostać Oficjalnym Sponsorem Włoskiego Komitetu Olimpijskiego (CONI), wspierając tym samym wiele lokalnych organizacji sportowych; to samo „demokratyczne" podejście, jakie Fiat zapewnia poprzez swoja szeroką i dostępną gamę samochodów. W ten sposób droga rozpoczęta ponad sto lat temu przez Fiata, który zawsze czynnie uczestniczył w rozwoju społecznym, przemysłowym i kulturalnym Włoch, trwa do dzisiaj.