Fiat na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu.

21 września 2012

Fiat bierze udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu 2012, prezentując się w sposób wyraźny, podkreślając swą markę na tle światowego rynku samochodowego. Słowem, jest to marka globalna, dająca proste rozwiązania na złożone potrzeby klientów, takie jak: swoboda w poruszaniu się, przestrzeń, elastyczność i przyjemność w czasie jazdy, przystępność cenowa, jak również ekonomiczność w codziennym użytkowaniu oraz eksploatacji samochodu. Fiat wychodzi też naprzeciw oczekiwaniom klientów zainteresowanych tematyką ochrony środowiska, osób wrażliwych społecznie, dla których stara się znaleźć innowacyjne rozwiązania, mające na celu ograniczenie poziomu emisji zanieczyszczeń i CO2.

 

Wymagania stawiane Fiatowi występują w odległych od siebie kontekstach geograficznych i kulturowych. Pokazuje to sukces Fiata 500 w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż wzrosła o 158% i już w ciągu 6 miesięcy 2012 roku przewyższyła sumę zamówień zrealizowanych w roku 2011. Należy również podkreślić bardzo dobre przyjęcie wersji Abarth i Gucci oraz duże oczekiwania wobec modelu 500 Turbo zaprezentowanego w zeszłym miesiącu.

Od Stanów Zjednoczonych aż do Brazylii, gdzie marka Fiat przeżywa swój najlepszy rok w historii, w sierpniu zostało sprzedanych ponad 100.000 samochodów, zarówno osobowych jak i dostawczych. Świetne perspektywy otwierają się także w Chinach, zajmujących przodującą pozycje na światowym rynku. Tam, w tym samym czasie został zaprezentowany Fiat Viaggio, produkt stworzony i zaprojektowany specjalnie dla rynku chińskiego i produkowany w Changsha.

Skonsolidowane sukcesy oraz wyznaczone do osiągnięcia cele motywują grupę Fiata do tego, aby z taką samą determinacją zmierzyć się z trudnym okresem jaki przeżywa Europa, bazując na wartościach takich jak:  zrównoważona mobilność i dostępność, które od zawsze stanowią kod DNA tej marki. W sytuacji, gdy na Starym Kontynencie zmniejsza się skłonność do dokonywania zakupów, marka zadecydowała o zwiększeniu swej oferty. Sposobem na usatysfakcjonowanie klienta stało się wylansowanie w ciągu 12 miesięcy dwóch całkowicie nowych modeli - Panda i 500L - zrealizowanych w dwóch kompletnie odnowionych fabrykach europejskich: w Pomigliano d'Arco (Włochy) i w Kragujevac (Serbia).

Zaprezentowany w Paryżu pawilon wystawowy, w którym dominują żywe kolory oraz formy, jak również mieszanka nowości technologicznych, stanowi idealne miejsce do dokładniejszego zapoznania się z najważniejszymi premierami światowymi, jak i z modelami już ugruntowanymi na rynku i znajdującymi się w szerokiej gamie Fiata. Wszystko to pod hasłem technologia i włoski design. Znany z kreatywności Fiat zdolny jest połączyć te cechy w sposób zabawny i oryginalny, tworząc samochody piękne dla oczu, przyjemne w prowadzeniu i posiadające dużo miejsca, aby móc je dzielić z innymi.

Pierwszoplanowym bohaterem ekspozycji Fiata jest rodzina modelu Panda. W Paryżu prezentuje trzy światowe premiery - wersję 4x4, Trekking i Natural Power, które ugruntowują pozycję lidera w segmencie A na terenie Europy. W ten sposób powstaje uniwersalna i kompletna gama w tej kategorii: 6 silników, 3 typy napędu, 3 skrzynie biegów, 5 wersji wyposażenia, 12 kolorów i 13 rodzajów wyposażenia wnętrza, czyli ponad 850 możliwych kombinacji.

Światowa premiera: Panda 4x4, Panda Trekking i Panda Natural Power

Podczas  Salonu w Paryżu debiutuje nowy Fiat Panda 4x4, jedyny model z napędem na 4 koła w segmencie A, spadkobierca best seller'a, który po raz pierwszy pojawił się prawie 30 lat temu. Dzisiaj Panda trzeciej generacji z napędem na 4 koła łączy ducha tamtych czasów, łącząc właściwości off-road z wyszukanym designem oraz wydajną i kompaktową architekturą. Panda 4x4 wyróżnia się ogromną wszechstronnością. Prawdziwa Super Panda gotowa jest z taką samą nonszalancją zmierzyć się zarówno z wertepami górskimi, jak i z miejską dżunglą. Oprócz wyposażenia seryjnego zdolnego zadowolić najbardziej wymagającego klienta, z technicznego punktu widzenia, nowa Panda 4x4 po raz kolejny udoskonala samą siebie i potwierdza swą konkurencyjność w stosunku do pojazdów off-road, posiadających o wiele większe wymiary (jak również i cenę). W Paryżu będą miały swój debiut także wersje Trekking i Natural Power. Pierwsza z nich reprezentuje wspólny punkt pomiędzy wersją 4x2 i wersją 4x4 gdyż proponuje wygląd off-road połączony z inteligentnym napędem na przednie koła, dzięki zastosowaniu technologii Traction+. Chodzi o innowacyjny system kontroli napędu, który zwiększa trakcję pojazdu w terenie o małej przyczepności, gwarantując doskonałe osiągi i łatwość ruszania z miejsca.

Uwagę zwraca także nowa Panda Natural Power, wyposażona w silnik 0.9 Twinair Turbo o mocy 80 KM, zasilany dwoma paliwami (metan i benzyna). Zastosowane rozwiązanie jest korzystne zarówno pod względem ekonomicznym jak i ekologicznym. Wynika to z zasilania metanem przy pomocy technologii Turbo TwinAir, która to zapewnia niskie zużycie paliwa i emisji przy zachowaniu wysokich osiągów. W stosunku do poprzedniego modelu, Panda Natural Power oferuje +14% mocy, + 34% momentu obrotowego i -20% emisji CO2 (tylko 86g/km).

Nowy Fiat 500L prezentuje publiczności trzy nowości.

Fiat 500L przyciąga uwagę, gdyż stanowi doskonałą receptę antykryzysową Fiata. Jest to samochód, który ustanawia nowe reguły w segmencie: posiada piękne wystylizowane nadwoz, jest kompaktowy na zewnątrz i przestronny wewnątrz, potwierdza swą wszechstronność poprzez oszczędność w użytkowaniu i przede wszystkim konkurencyjną cenę.

Na paryskim wybiegu prezentują się trzy wyposażone w nowości egzemplarze, które znajdą się w sprzedaży w najbliższych miesiącach. Przede wszystkim, publiczność będzie mogła podziwiać nowy system Hi-Fi premium stworzony we współpracy z Beats Audio. Jest to absolutna premiera w grupie Fiata - wykorzystanie zaawansowanego algorytmu equalizera do stworzenia czystego dźwięku wysokiej jakości. Mamy tutaj do czynienia z taką samą jakością, jakiej twórcy Beats - artysta i producent dyskograficzny Dr.Dre oraz prezes Interscope Geffen A&M Records i producent dyskograficzny Jimmy Lovine - wymagają we własnych studiach nagraniowych. Kolejną światową premierą jest nowy ekspres do kawy, opracowany we współpracy z Lavazzą. Fiat 500L jest pierwszym na świecie samochodem seryjnym proponującym prawdziwy ekspres do kawy, który działa w systemie kapsułek Lavazza A Modo Mio. Oryginalne wyposażenie, dostępne począwszy od miesiąca grudnia 2012, będzie sukcesywnie oferowane także w innych modelach Fiata. Wreszcie, na początku 2013, będą dostępne dwa ekskluzywne obicia ze skóry Living, jeden wariant w tonach szarości/czerni i jeden w kontraście beżu i ciemnej szarości.

500 Street i 500 by Gucci: sportowy charakter i elegancja według Fiata.

Jednocześnie z przybyciem do europejskiej sieci sprzedaży, na wybiegu paryskim pojawia się "zbuntowana" wersja Fiata 500: nowa wersja Street. Wyróżnia się agresywnym wyglądem oraz bogatym wyposażeniem seryjnym. Eksponowany egzemplarz jest wyposażony w doskonały silnik 1.4 16v o mocy 100 KM, który umożliwia mu osiąganie maksymalnej prędkości 182 Km/h i przyspieszenia od 0-100 Km/h w ciągu jedynie 10,5 sekundy. 

Od sportowego charakteru do glamour! W pawilonie prezentowane są wersje hatchback i cabrio ekskluzywnego Fiata 500 by Gucci, posiadającego niezrównaną elegancję made in Italy. Model sprzedawany jest w ponad czterdziestu krajach, w tym na Bliskim Wschodzie, w Japonii, Singapurze i Hong Kongu, a od czerwca  2011  wyprodukowano ponad 5.000 pojazdów w tej wersji.

Trzy wystawione samochody są najlepszym dowodem na wszechstronność gamy 2013, która prezentuje 6 nowych kolorów karoserii, dwie nowe wersje (Street oraz Color Therapy) oraz inne detale stylistyczne, podkreślające charakter pop samochodu-ikony, sprzedanego w Europie (od roku 2007 do dzisiaj)  w ilości ponad 800.000 sztuk. Podstawą sukcesu Fiata 500 jest  niezwykła zdolność ułatwiania życia jego użytkownikom, gdyż sprawia on, że wszystko staje się bardziej kolorowe, słoneczne i zabawne: po prostu Simply More! Na chwilę obecną oferta składa się z 2 wersji (hatchback oraz cabrio), 6 wersji wyposażenia (Pop, Pop Star, Color Therapy, Lounge, Street i By Gucci) oraz 5 rodzajów silników (1.2 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo 85 KM, 1.4 16v 100 KM, 1.2 69 KM EasyPower i  1.3 Multijet 16v 95 KM).

Freemont: debiut wyposażenia Park Avenue oraz silnika benzynowego  2,4 litra o mocy170 KM  

Marka prezentuje w Paryżu dwie istotne nowości z gamy Freemont - niepowtarzalne wyposażenie Park Avenue oraz nowy silnik benzynowy 2,4 litra o mocy 170 KM, które potwierdzają ogromny potencjał modelu bogato wyposażonego i oferowanego w korzystnej cenie. Te składniki sukcesu sprawiły, że model w ciągu jednego tylko roku sprzedaży, zebrał ponad 39.000 zamówień w całej Europie, osiągając  6. miejsce w swojej kategorii (dane z UE27+EFTA do 07/2012) oraz stając się najlepiej sprzedającym siedmioosobowym samochodem we Włoszech. Dostępna, począwszy od najbliższej zimy, wersja wyposażona jest w napęd na przednią oś oraz wersję 4X4, reprezentuje najwyższą jakość w gamie rodziny Freemont w zakresie wyposażenia i stylu. Natomiast nowy silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra i mocy 170 KM, połączony z 6-cio biegową automatyczną skrzynią biegów, zagwarantuje kompletną ofertę także na rynkach europejskich, bardziej zainteresowanych tego typu zasilaniem.

Punto 2012:   produkt wiarygodny i stale unowocześniany

Salon w Paryżu stanowi także okazję do podziwiania Punto 2012, który jest przykładem ewolucji dotychczasowego  fiatowskiego bestsellera, który od roku 1993 został sprzedany w ilości ponad 8,5 milionów sztuk w Europie. W paryskim pawilonie zostały wyeksponowane dwie wersje - TwinAir 85 KM oraz Lounge 1,3 Multijet 85 KM - reprezentując szeroką ofertę, która aktualnie proponuje kilka poziomów wyposażenia (od 4 do 6, w zależności od rynku) oraz 10 rodzajów silników. Ofertę uzupełniają liczne pakiety dodatkowego wyposażenia, które umożliwiają wysoki poziom personalizacji.

Pakiet Nitro: od teraz także dla modeli Panda i Sedici

W pawilonie wystawiony jest także model Panda Trekking wyposażony w nowy pakiet Nitro. Po sukcesie jaki odniósł Fiat w przypadku Qubo Trekking w roku 2011, marka zadecydowała o odnowieniu także modelu Qubo oraz poszerzeniu dostępności pakietu Nitro na modele Panda i Sedici. Został on opracowanego we współpracy z marką amerykańską, będącą  liderem w produkcji  desek snowboardowych. Dostępny począwszy od października na rynkach z regionu alpejskiego (Francja, Włochy, Szwajcaria, Austria i Niemcy), pakiet zawierający: Freebox o pojemności 490 litrów, jak również belki poprzeczne na dachu,  snowboard NITRO Road Warriors, odpowiada wymaganiom bardziej dynamicznych klientów, którzy potrzebują praktycznego samochodu, aby móc uprawiać wszelkiego rodzaju sporty na otwartym powietrzu. Oprócz tego proponowane są stylowe detale takie jak: naklejki na karoserii, pasy mocujące na siedzeniach przednich oraz praktyczny plecak, wszystkie firmowane charakterystycznym znakiem Nitro - Fiat Freestyle Team.

FGA Capital

Dzięki dystrybucji materiałów informacyjnych oraz zaprezentowaniu niektórych materiałów w pawilonach wystawowych, publiczność będzie mogła poznać produkty FGA Capital, spółki finansowej (joint venture FCA i Crédit Agricole) specjalizującej się w sektorze samochodowym. Spółka działa na najważniejszych rynkach europejskich, a we Francji razem z FC France, mając za cel wspomaganie sprzedaży samochodów wszystkich marek FCA przy pomocy innowacyjnych produktów finansowych oraz wszechstronnych usług oferowanych sieciom dealerów,  klientom prywatnym oraz firmom i przedsiębiorstwom.