Ekskluzywna wersja Cult ukoronowaniem debiutu Fiata 500 z roku modelowego 2014 w Genewie.

1 marca 2014

500
  • Gwiazda 84. szwajcarskiego Salonu Motoryzacyjnego - kultowy Fiat 500 z roku modelowego 2014 - z nowymi rozwiązaniami stylistycznymi i technicznymi.
  • Trzy świeże kolory nadwozia - zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne z wersją wyposażenia S; trzy nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów - standardowo w rozmiarze 15" lub 16" w zależności od wersji wyposażenia.
  • Nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia.
  • Premiera innowacyjnego zestawu wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, opracowanego przez Magneti Marelli.
  • Pięć wersji silnikowych: 0.9 TwinAir Turbo 105 KM, 1.3 MultiJet II 95 KM oraz 1.2 69 KM i TwinAir Turbo 85 KM (obydwie dostępne ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Dualogic), a także 1.2 69 KM w wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG).
  • Nowy silnik 0.9 TwinAir Turbo 105 KM najlepiej dopasowany do wielkomiejskiego stylu samochodu: prędkość maksymalna 188km/h i przyspieszenie od 0 do 100km/h w 10 s, przy niskim zużyciu paliwa (4,2l/100km) i niskiej emisji CO2 (99g/km) w cyklu mieszanym.
  • Jedną z innowacji na rok modelowy 2014 jest najbogatsza wersja Cult w odmianach z nadwoziem zamkniętym i otwartym (Cabrio), oferująca ekskluzywny poziom pod względem stylu, rozwiązań technicznych i osiągów.
  • Nowe kolory nadwozia: zieleń Lattementa oraz trójwarstwowa biel (tylko w wersji Cabrio).
  • Dodatkowe chromowane wykończenie przednich „wąsów", uchwytu otwierania bagażnika i lusterek bocznych.
  • Nowe 16‑calowe obręcze kół z lekkich stopów i świeża skórzana tapicerka foteli.
  • Ekskluzywne akcesoria Mopar® oraz wysokiej jakości usługi w zakresie Assistance, napraw gwarancyjnych i przeglądów świadczone w ramach programu „Mopar Vehicle Protection".
  • Nowa wersja Fiata 500 Cult z roku modelowego 2014 trafi do salonów sprzedaży w drugim kwartale 2014r.
  • Innowacyjne rozwiązania zastosowane w pojazdach z roku modelowego 2014 umocnią sukces Fiata 500: od 2007r. sprzedano już ponad 1200000 egzemplarzy tego samochodu, z czego 75% zarejestrowano poza Włochami; w 2013r. model utrzymywał się w czołówce europejskich rankingów sprzedaży.

Podczas Salonu Motoryzacyjnego Genewa 2014 debiutuje nowy Fiat 500 z roku modelowego 2014, w którym wprowadzono szereg pionierskich rozwiązań stylistycznych i technicznych. Przygotowano między innymi trzy świeże kolory nadwozia - zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne z wersją wyposażenia S - oraz trzy kolejne wzory obręczy kół z lekkich stopów, standardowo w rozmiarze 15" lub 16" w zależności od wersji wyposażenia. Wraz z odnowieniem oferty zadebiutują także nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia.

Zmodyfikowano także wyposażenie przedziału pasażerskiego, wprowadzając innowacyjny zestaw wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, opracowanym przez Magneti Marelli - międzynarodową grupę działającą w sferze projektowania i produkcji zaawansowanych technicznie systemów i podzespołów samochodowych. Urządzenie to dostarcza kierowcy wszystkie niezbędne informacje, a przy tym po raz kolejny dowodzi, że wyznaczający trendy kultowy model jest zawsze o krok przed konkurencją.

Jedną z wielu nowości w ofercie na rok modelowy 2014 jest prekursorska wersja kolekcjonerska Fiat 500 Cult, wyposażona w najciekawsze rozwiązania wprowadzone w 2014 r. Oprócz ekskluzywnego stylu oferuje ona także między innymi system głośnomówiący Blue&Me z Bluetooth oraz automatyczną klimatyzację w standardzie, jak również osiągi, które sprostają oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów.

Kultowe Fiaty 500 z roku modelowego 2014 z pewnością odegrają ważną rolę w umacnianiu globalnego sukcesu tego modelu włoskiej marki. Zaobserwowano „efekt 500", który opanował nie tylko sektor motoryzacyjny, ale także stał się źródłem inspiracji w innych obszarach: od kina do sztuki i od mody do wzornictwa. Fiat 500 wszedł do zbiorowej wyobraźni jako mocny i jednoznaczny symbol nie tylko środka transportu, lecz także swoistego nośnika autentycznych emocji i wyjątkowych doświadczeń. Do tego stopnia, że w niektórych miejscach Fiat 500 stał się niemal kultowym obiektem dla kolekcjonerów i entuzjastów modelu. Od Fiata zależy, czy będzie podsycał to szaleństwo na punkcie „pięćsetki" kolejnymi produktami, coraz bardziej aktualnymi i współczesnymi - takimi jak wersja Cult, która pełni ważną rolę w manifestowaniu owej manii.

Fiat 500 jest również symbolem włoskiego przemysłu produkcyjnego, który wypracował sobie światową renomę stylem, ciągłą innowacyjnością, szanowaniem środowiska i wysoką jakością. Fakty mówią same za siebie: to najlepiej sprzedający się poza Włochami model Fiata - od 2007 r. sprzedano już ponad 1 200 000 egzemplarzy, z czego 75% zostało zarejestrowanych za granicą Włoch.

Fiat 500, produkowany od 2007 r. w Tychach, a od 2010 r. także w Toluca (Meksyk), jest oferowany w ponad 100 krajach świata. Modelem tym marka Fiat powróciła na rynek USA. To model globalny, który w 2013 r. powtórzył rekordowy wynik udziału w rynku europejskim (13,9%) z 2008 r., czyli pierwszego pełnego roku sprzedaży. A to nie wszystko. Po raz pierwszy w historii w ubiegłym miesiącu odnotowano, że Fiat 500 był najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie A w Europie. W 2013 r. w całym regionie EMEA zarejestrowano łącznie prawie 163 000 „pięćsetek", co stanowi wzrost o około 9% w porównaniu z 2012 r.

Jedną z tajemnic globalnego sukcesu jest bez wątpienia zdolność do ewolucji i ciągłego proponowania nowych wersji - od 500 Abarth (2008 r.) po niedawno wprowadzoną 500 GQ (2013 r.) - a także do zdobywania kolejnych terytoriów i tworzenia rodziny wzbudzających sympatię i dostępnych samochodów w zróżnicowanych i uniwersalnych odmianach: 500L (2012 r.), 500L Trekking i 500L Living (2013 r.).

Fiat 500 z roku modelowego 2014

W Fiatach 500 z roku modelowego 2014, które trafią do europejskich salonów sprzedaży w drugim kwartale bieżącego roku, pojawią się ważne nowości stylistyczne i techniczne.

Przygotowano między innymi trzy świeże kolory nadwozia - zielony Lattementa, trójwarstwowy biały i włoski błękit, dostępne tylko z wersją wyposażenia S - oraz trzy kolejne wzory obręczy kół z lekkich stopów, standardowo w rozmiarze 15" lub 16" w zależności od wersji wyposażenia. W 2014 r. zadebiutują także nowe tekstylne i skórzane tapicerki, dopasowane do poszczególnych wersji wyposażenia. Jedną z najważniejszych nowości w Fiacie 500 z roku modelowego 2014 jest jednak bez wątpienia innowacyjny cyfrowy zestaw wskaźników opracowany przez firmę Magneti Marelli.

Nowy 7‑calowy wyświetlacz TFT

Po raz pierwszy w segmencie Fiat 500 z roku modelowego 2014 oferuje 7‑calowy ekran TFT, na którym wyświetlane są wszystkie informacje potrzebne do prowadzenia samochodu i sterowania jego funkcjami. Nowy zestaw wskaźników, będący idealnym połączeniem estetyki retro z postępem technologicznym, jest montowany standardowo w wersjach wyposażenia S i Cult oraz na życzenie w wersji Lounge.

Kierowca może przez cały czas obserwować wskazania prędkościomierza, obrotomierza i komputera pokładowego - widoczne od razu i jednocześnie. Ponadto w centralnej części wyświetlacza, na tle grafiki przedstawiającej samochód, prowadzący auto może według własnego uznania skonfigurować zakres informacji podawanych przez komputer pokładowy, takich jak pokonany dystans, chwilowe zużycie paliwa, zasięg itp.

Interesującą funkcją jest integracja ze sprawdzonym i z wypróbowanym systemem nawigacji Blue&Me TomTom 2 LIVE. Dzięki niej na tym samym 7‑calowym wyświetlaczu TFT Fiata 500 Cult można przeglądać informacje z systemu nawigacji oraz sterować odtwarzaczem mediów, funkcjami telefonu oraz funkcjami komputera pokładowego. Informacje o ruchu drogowym, odbierane w czasie rzeczywistym, oraz ostrzeżenia o fotoradarach przyspieszają podróż i zwiększają jej bezpieczeństwo.

Doskonale czytelne są też komunikaty ostrzegawcze, takie jak informacje o otwartych drzwiach, temperaturze itp., a także wskazania systemu „GSI", który za pomocą odpowiednich symboli podpowiada kierowcy wybór optymalnego biegu.

Wreszcie w pojazdach wyposażonych w nawigację satelitarną TomTom na 7‑calowym wyświetlaczu podawane są wskazówki dotyczące nawigacji. W pojazdach z silnikiem 0.9 TwinAir Turbo 105 KM odpowiedni komunikat na ekranie informuje o aktywacji przycisku Sport.

Wersje silnikowe

Fiat 500 z roku modelowego 2014 jest także indywidualistą, potrafiącym dostarczyć przyjemność płynącą z jazdy, którą gwarantuje szeroka gama silników, takich jak jednostki benzynowe 1.2 69 KM i 85 KM TwinAir Turbo (obydwie dostępne także ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic) czy nowy silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM. W ofercie znajduje się też znakomity turbodiesel 1.3 MultiJet II 95 KM oraz 69‑konna wersja silnika 1.2 w odmianie dwupaliwowej (LPG/benzyna).

Jednostką, która najlepiej odpowiada „wielkomiejskiemu" charakterowi auta, jest bez wątpienia nowy silnik 0.9 TwinAir 105 KM. W tej konstrukcji z rodziny TwinAir połączono koncepcję downsizingu, czyli redukcji pojemności i masy, z wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak doładowanie i wysokowydajna turbosprężarka, integracja kolektora wydechowego z głowicą cylindrów oraz innowacyjny system sterowania zaworami dolotowymi MultiAir 2.

Współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną nowy silnik 0.9 TwinAir wytwarza 105 KM mocy przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 2000 obr./min. Fiat 500 z tym silnikiem rozwija prędkość maksymalną 188 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 s. Mimo to zużycie paliwa i emisja spalin należą do najniższych w segmencie: w trakcie testów homologacyjnych zanotowano następujące wartości w cyklu mieszanym: 4,2 litra benzyny na 100 kilometrów oraz 99 gramów CO2 na kilometr.

Podobnie jak we wcześniejszych modelach z silnikami Turbo TwinAir w nowym Fiacie 500 dostępna jest również opcja ruszania w trybie ECO. Maksymalny moment obrotowy przekazywany w takiej sytuacji jest ograniczony do 120 Nm, a moc nie przekracza 98 KM. Dzięki temu silnik pracuje w przedziale, w którym osiąga najwyższą sprawność, co odpowiada najniższemu zużyciu paliwa. Samochód jest też standardowo wyposażony w system Start&Stop.

Warto również zaznaczyć, że silnik TwinAir błyskawicznie zyskał uznanie opinii publicznej, a co ważniejsze - także międzynarodowego jury. Wystarczy przypomnieć, że już w roku debiutu triumfował on w konkursie o tytuł „Międzynarodowego Silnika roku 2011" oraz zdobył nagrody w 4 kategoriach: za pojemność (poniżej 1000 cm3), jako „Najlepszy Nowy Silnik roku 2011", „Najlepszy Ekologiczny Silnik roku 2011" oraz najważniejszą z nich: tytuł „Międzynarodowego Silnika roku 2011".

W ubiegłym roku w dorobku nagród pojawił się też tytuł „Najlepszy Silnik Ekologiczny 2013 roku", przyznany za dwupaliwową wersję silnika 0.9 TwinAir Turbo przystosowaną do spalania metanu. Trzeba także wspomnieć ubiegłoroczny sukces Fiata 500 z 85‑konnym silnikiem TwinAir, systemem Start&Stop oraz ze skrzynią biegów Dualogic, jakim było uznanie go za samochód z silnikiem benzynowym o najniższej emisji dwutlenku węgla: tylko 90 g/km (źródło: „Guida al Risparmio di carburante 2013" [Przewodnik: jak oszczędzać paliwo] wydany przez Ministerstwa Środowiska, Infrastruktury i Transportu oraz Rozwoju Gospodarczego Włoch).

Fiat 500 Cult - nowa, flagowa wersja.

Fiat 500 Cult jest nową, flagową wersją modelu, oferującą wysoki poziom stylu i rozwiązań technicznych oraz osiągów, które sprostają oczekiwaniom najbardziej wymagających klientów i największych entuzjastów kultowego Fiata. Świeży, ekskluzywny poziom wyposażenia, dostępny zarówno z nadwoziem zamkniętym, jak i Cabrio, jest doskonałą syntezą wyrazistej estetyki i innowacji, które po raz kolejny potwierdzają pozycję Fiata 500 jako wyznacznika trendów.

Fiat 500 Cult będzie dostępny w różnych kolorach nadwozia, w tym w nowej zieleni Lattementa, z dopasowanym eleganckim dachem, którego jedna część to zamontowany na stałe szklany panel, a druga jest pokryta błyszczącym, czarnym lakierem. Tak stylowe zestawienie barw po raz kolejny potwierdza, że dla kultowego Fiata odcień to nie tylko kwestia estetyki, ale także integralna część filozofii produktu obejmującej jego charakter, styl i maksymalny zakres personalizacji. W wersji Cabrio dostępny będzie także nowy trójwarstwowy biały lakier.

Dla klientów przygotowano chromowane lub błyszczące czarne nakładki na lusterka. Niezależnie od dokonanego wyboru efektem jest zawsze nowoczesne i modne połączenie z kolorem nadwozia. Eleganckie chromowane dodatki, takie jak przednie „wąsy" i uchwyt klapy bagażnika, będą kontrastować z błyszczącymi czarnymi oprawami tylnych świateł oraz harmonizować z nowymi 16‑calowymi obręczami kół z lekkich stopów.

Ten sam styl da się zauważyć we wnętrzu, gdzie uwagę zwracają nowe skórzane fotele. Do wyboru są skóra czarna (ze wstawkami w kolorze kości słoniowej lub czerwonym), tabaczkowa lub czerwona (w obydwu przypadkach ze wstawkami o barwie kości słoniowej). Odcień skóry jest zawsze dobrany do deski rozdzielczej, której elementy są polakierowane w tym samym kolorze, co nadwozie. Nową tapicerkę zaprojektowano pod kątem zaoferowania jak najlepszej ergonomii, komfortu i wyrazistego charakteru w ramach jednego rozwiązania.

Fiat 500 Cult będzie oferowany z następującymi silnikami: turbodiesel 1.3 MultiJet II 95 KM oraz jednostki benzynowe 1.2 69 KM i 85 KM TwinAir Turbo (obydwie dostępne także ze zautomatyzowaną skrzynią Dualogic) i nowy 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM.

Fiat 500 Cult to wersja z bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje między innymi: zestaw wskaźników z 7‑calowym wyświetlaczem TFT, automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu, stały szklany dach z roletą przeciwsłoneczną, skórzane fotele, kierownicę pokrytą skórą z przyciskami Blue&MeTM oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego Dualdrive.

Standardem są również tylna kanapa dzielona w układzie 50/50 z zagłówkami z regulowaną wysokością, radioodtwarzacz CD/MP3 oraz system głośnomówiący Blue&MeTM z modułem Bluetooth (rozpoznawanie mowy, przyciski sterujące na kierownicy, port USB umożliwiający podłączenie odtwarzacza cyfrowych plików dźwiękowych).

Fiat 500 Cult nie ustępuje rywalom także pod względem bezpieczeństwa. Zapewniają je systemy ABS+ESD, dwufazowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, poduszki kurtynowe, poduszki chroniące kolana, zaczepy Isofix, światła do jazdy dziennej (DRL) oraz ESP z ASR/MSR, HBA i układem ułatwiającym ruszanie pod górę.

Ponadto klienci mogą liczyć na bogatą kolekcję ekskluzywnych akcesoriów przygotowanych przez Mopar® - Dział Obsługi Posprzedażnej, odpowiedzialny za części zamienne, serwis i obsługę klienta w regionie EMEA. Są wśród nich także produkty zaprojektowane specjalnie do nowego Fiata 500 Cult, takie jak elegancki Pakiet chrom, obejmujący elementy dekoracyjne maski silnika z motywem kropli, listwę ozdobną na przedni zderzak, stalowe nakładki na progi, nakładki na lusterka boczne oraz osłony wentyli opon. Dodatkowo dla całej rodziny modeli dostępny jest program „Mopar Vehicle Protection". Jest to ekskluzywna oferta usług w zakresie opieki nad pojazdem przez cały okres jego eksploatacji, z gwarancją wykonania wszystkich czynności przeglądowych w autoryzowanych stacjach obsługi i warsztatach w całej Europie przez wysoko wykwalifikowany i specjalistyczny personel, z wykorzystaniem oryginalnych części.