4 lipca br. w Mediolanie obchodzony będzie „500 Day”

1 lipca 2015

500

 

  • Z okazji urodzin kultowego Fiata, w parku Sempione w Mediolanie odbędzie się „500 Day". Zorganizowany zostanie wielki, kolorowy piknik, otwarty dla licznej publiczności, którego gwiazdą w dniu swojej światowej premiery będzie nowa 500-ka.
  • W parku, Fiat 500 będzie ustanawiał światowy rekord Guinnessa: 500 osób, jedna obok drugiej, utworzą niepowtarzalny kształt samochodu.
  • Obowiązkowym punktem zwiedzania będzie wystawa 50 zabytkowych egzemplarzy 500-ki, które dotrą do Arco della Pace, witane przez najnowszą generację kultowego Fiata.
  • Integralna część programu „GQ FreakOut", zorganizowanego przez GQ Italia, którego sponsorem jest Fiat - „500 Day" - wchodzi do kalendarza powiązanego z Expo Mediolan 2015. W charakterze globalnych, oficjalnych partnerów biorą w nim udział Grupy FCA i CNH Industrial.

Duża, zielona łąka w samym sercu Mediolanu, dobre jedzenie i napoje, kolorowe serwetki, mnóstwo świętujących ludzi: to elementy pikniku, który w sobotę 4 lipca br. zawita do parku Sempione na „500 Day".

Okazją do obchodów są 58. urodziny Fiata 500. Nie zabraknie oczywiście nowej 500-ki, która zostanie zaprezentowana po raz pierwszy w mediolańskim parku, w pobliżu Arco della Pace i placu Cannone.

Poczuj ponadczasowy styl Fiata 500, czyli jednego z najbardziej niezawodnych aut miejskich. Ekologiczne silniki, optymalny napęd, lakierowana deska rozdzielcza w kolorze nadwozia, oraz liczne warianty personalizacji. Dowiedz się więcej o nowych samochodach marki Fiat i śledź bieżące informacje o pikniku „500 Day"!

Wszyscy odwiedzający będą mieli okazję podziwiania jego odnowionego i jeszcze bardziej przyciągającego wzrok stylu, spójnego jednak z charakterystyką marki, dzięki której samochód ten jest ikoną od 1957 roku. Na tę okoliczność również, 50 zabytkowych samochodów będzie wystawionych przy Arco della Pace wraz z kilkoma egzemplarzami nowej 500-ki.

Na terenie parku Sempione oraz ogromnego placu Arco della Pace, w ramach „500 Day" odbędą się liczne imprezy. Dzień rozrywki zorganizowany jest pod patronatem EXPO Milano, którego FCA i CNH Industrial są globalnymi, oficjalnymi partnerami.

Kluczowy moment spotkania nastąpi w sobotę 4 lipca br. o 11.30, kiedy Fiat 500 będzie ustanawiał światowy rekord Guinnessa: 500 osób postara się stworzyć największy obraz samochodu. Ustawią się oni wewnątrz długiego na 15 metrów profilu, który odwzorowuje niepowtarzalną linię Fiata 500. Ubrani na biało w kolorze nadwozia oraz w odpowiednich miejscach także w innych barwach, utworzą ogromną „ludzką” mozaikę układającą się we wszystkie elementy samochodu: niepowtarzalne, okrągłe reflektory, koła, boczne szyby, podkreślone linią pasa nachylonego w stronę krótkiej i otulającej maski, łukowaty profil dachu, który opada w stronę tylnego zderzaka.

Przez cały dzień publiczność cieszyć się będzie atmosferą pikniku na trawie, typowego dla włoskiej tradycji, kiedy to w świąteczne dni zbierała się cała rodzina na wycieczce poza domem, docierając tam często swoim Fiatem 500. Pod tym względem, atrakcje „500 Day" podkreślają popowy charakter kultowego Fiata, jak i jego międzynarodową pozycję, ugruntowaną dzięki popularności w ponad 100 krajach na świecie.

Nowa 500-ka zaznaczy mocno swoją obecność nie tylko 4 lipca, w dniu rocznicy, ale również w kolejnych miesiącach, w postaci oryginalnych i kreatywnych instalacji, widocznych w najważniejszych miejscach Mediolanu. Na placu XXV Aprile i Triennale, samochód „wyrażony” zostanie artystycznym językiem, przekazując komunikaty związane z tematem światowej wystawy.

Z okazji urodzin 500-ki, park Sempione gościć będzie również inne inicjatywy związane z piknikiem. Pięć tysięcy kolorowych serwetek utworzy duży, widoczny z lotu ptaka napis „500" z jego charakterystyczną kaligrafią.

Równolegle, wielu artystów uatrakcyjniać będzie piknik, który stanie się żywiołową imprezą. „Menu" przewiduje występ znanego zespołu muzycznego, jak i paradę cheerleaderek w iście amerykańskim stylu. W dniu, w którym Stany Zjednoczone świętują Dzień Niepodległości, 500-ka celebruje również swój sukces na amerykańskim rynku.

„500 Day" rozpocznie się rano, w ramach bogatego programu „GQ FreakOut", zorganizowanego przez GQ Italia, którego Fiat jest sponsorem. Będzie to dzień „kontrolowanego szaleństwa", dla którego sceną będzie Teatro Continuo di Burri, ofiarowany miastu w 1973 roku przez artystę Alberto Burri i niedawno „przywrócony do życia”. Swój udział zapowiedziało wielu gości, którzy zostaną wprowadzeni przez dyrektora GQ Italia Carlo Antonelliego i przez didżeja oraz pracowników Radia 105, tworzących niesamowity obraz słowno-muzyczny.

 
lipca-img